بهمن مرادنیا روز پنجشنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح های در شهرستان های مختلف استان در مجموع با بیش از چهار هزار و 218 میلیارد ریال اعتبار و در بخش های مختلف به بهره برداری می رسد.
وی با تبریک سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی به مردم کردستان اظهار کرد: از بین طرح های آماده بهره برداری استان 299 طرح ملی، 219 طرح استانی و 89 طرح سرمایه گذاری بخش خصوصی است که اعتبارات طرح های ملی یک هزار و 637 میلیارد ریال، طرح های استانی یک هزار و 304 میلیارد ریال و سرمایه گذار بخش خصوصی یک هزار و 254 میلیارد ریال است.
استاندار کردستان گفت: عملیات اجرایی این طرح ها در سال جاری و سالهای قبل توسط دستگاه های اجرایی استان شروع شده بود و در بین دستگاه های اجرای، سازمان جهادکشاورزی با 186 طرح آماده افتتاح بیشترین تعداد طرح های قابل بهره برداری را به خود اختصاص داده و بخشداری ها با 145 طرح، شرکت گاز با 119 طرح و امور دهیاری ها با 74 طرح در جایگاه های بعدی قرار دارند.
وی اظهار کرد: از نظر میزان اعتبار نیز راه و شهرسازی کردستان با 28 طرح آماده بهره برداری با یک هزار و 366 میلیار ریال اعتبار در بین دستگاه های اجرایی استان بیشترین میزان اعتبار را در دهه فجر امسال به خود اختصاص داده و بنیاد مسکن نیز با 12 طرح و اعتبار 695 میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار دارد.
مرادنیا گفت: در بین شهرستان های استان نیز کامیاران با 182 طرح شامل 170 طرح ملی و 12 طرح استانی بیشترین طرح آماده افتتاح را در دهه فجر امسال دارد و شهرستان های سقز با 146 طرح و بیجار با 119 طرح در جایگاه های بعدی هستند.
وی یادآوری کرد در سفر فروردین ماه امسال رئیس جمهوری به کردستان 21 طرح اقتصادی و عمرانی زیرساختی در مجموع 27 هزار و 500 میلیارد ریال در استان به بهره برداری رسیده بود.
وی از مردم استان کردستان دعوت کرد در آیین ها و برنامه های دهه فجر امسال شرکتی باشکوه و پررنگ داشته باشند چرا که وارثان واقعی این انقلاب مردم هستند.
به گفته وی در دهه فجر انقلاب اسلامی چندین برنامه فرهنگی از جمله نواخته شدن زنگ انقلاب، دیدار و دلجویی با خانواده های معزز شهدا، جشن های شادی، مسابقات ورزشی و برنامه های متنوع فرهنگی در مناطق مختلف استان و با حضور اقشار برگزار می شود.
در دهه فجر سال گذشته (95) در استان کردستان 707 طرح در مجموع با هشت هزار و 460 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
از 12 بهمن ماه 1357، سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی (ره) تا 22 بهمن ماه 57 که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید هر سال توسط مردم جشن گرفته می شود و امسال سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران است.
خبرنگار و انتشار: عبدالله رحمانی
3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.