محمدرضا خباز روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : باید نگاه مسوولان استانی برای افزایش اشتغال توجه به بخش خصوصی در ابعاد مختلف باشد.
وی اظهارداشت : مسوولان دستگاه های اجرایی سمنان باید با توجه به زیرساخت های سرمایه گذاری ، فعالان اقتصادی را برای راه اندازی واحدهای صنعتی وتولیدی در استان ترغیب کند.
وی ادامه داد : سرمایه گذاری فعال اقتصادی در سمنان هنر یک مدیر دستگاه اجرایی است و باید این رویکرد ارزشمند مدنظر مسوولان امر برای کاهش نرخ بیکاری قرار گیرد.
استاندار سمنان گفت : در سال گذشته تفاهم نامه 200 میلیارد ریالی با بخش خصوصی برای راه اندازی زیرساخت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی با بخش خصوصی منعقد شد و در سایر نواحی و شهرک های صنعتی هم منابع آب ،برق و گاز برای حضور فعالان اقتصادی به خوبی نظارت می شود.
وی با اشاره به مشکل کمبود آب در این استان ،خاطرنشان کرد : چالش کمبود آب در برخی از مناطق سمنان دلیلی برای استقبال حضور نیافتن فعالان اقتصادی در استان نیست وباید ظرفیت های پیدا و پنهان برای جذب سرمایه گذار اطلاع رسانی شود.
خباز تصریح کرد : بیش از 60 درصد از تفاهم نامه های سرمایه گذاری سمنان که در 17 اسفند 94 منعقد شد در مرحله اجرایی قرار دارد و سایر تفاهم نامه های اقتصادی با روند روبه رشد قابل توجهی عملیاتی می شود.
استاندارسمنان گفت: حمایت از بخش خصوصی نمونه بارز اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی است و دستگاه های اجرایی استان به خوبی این حضور فعالان اقتصادی را برای افزایش اشتغال درک کرده اند.
به گزارش ایرنا، در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.