به گزارش ایرنا، جعفر توان روز دوشنبه در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اظهار کرد: به عنوان نماینده دولت در شهرستان نسبت به فعالیت های آموزش و پرورش و نیازمندی های آن با دید باز نگاه کرده و بر طرف شدن مشکلات را در اولویت کارها گذاشته ایم.
وی با بیان اینکه بیشترین نیاز آموزش و پرورش شهرستان فضاهای جدید آموزشی است، افزود: با وجود کارهای انجام شده هنوز 50 واحد آموزشی جدید باید در این شهرستان ساخته شود.
توان در خصوص پیش بینی اعتبارات برای ساخت مدارس جدید در سال 97 تاکید کرد: 40 درصد از اعتبارات مورد نیاز برای ساخت 10 واحد آموزشی توسط فرمانداری و 60 درصد نیز آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان با مشارکت مجمع خیرین تامین و هزینه می شود.
فرماندار دیواندره با اشاره به تلاش همه جانبه در بحث افزایش پوشش تحصیلی و بهره گیری از تمام ظرفیت ها از مدیر کل آموزش و پرورش استان خواست، نسبت به رفع مشکلات دانش آموزان تارک تحصیل بخصوص مشکلات مالی آنها برای ادامه تحصیل اهتمام لازم را داشته باشند.
مدیر آموزش و پرورش دیواندره هم در این جلسه فرا رسیدن هفته شوراهای آموزش و پرورش را تبریک گفت و یادآور شد: شوراهای آموزش و پرورش تجلی مشارکت مردم و مسئولان در امر مقدس تعلیم و تربیت هستند.
ناصح عبدی تشکیل شوراها را در راستای تحقق خرد جمعی، مشارکت و نظارت مردم در امر تعلیم و تربیت رسمی و عمومی و بهره گیری از منابع و امکانات در جهت تاسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و همچنین تسهیل در فعالیت های اجرایی در استان ها و شهرستان ها در چارچوب تعالیم اسلامی بر شمرد.
وی گفت: شوراهای آموزش و پرورش بازوان توانمند ادارات هستند و با حضور فرماندار، امام جمعه، شهردار و رئیس شورای شهر و نمایندگان مدیران و انجمن های اولیا و مربیان تشکیل و به مشکلات این حوزه رسیدگی و راهکارهای مناسب برای رفع آنها را در جلسات شورا ارائه می کنند.
عبدی به ارائه گزارشی از فعالیت های سال 96 آموزش و پرورش نیز پرداخت و افزود: افزایش پوشش تحصیلی، ارتقای راندمان فعالیت های حوزه سواد آموزی، تامین اعتبارات از محل تملک دارایی و ماده 180، آماده سازی مدارس و پیگیری تعهدات خیرین در ساخت فضاهای جدید و بازدید از مدارس روستایی از جمله این فعالیت ها است.
وی تاکید کرد: امروز با پدیده ترک تحصیل بخصوص در میان دختران روستایی در مقاطع متوسطه اول و دوم مواجه هستیم که باید تلاش کنیم با مشارکت همگانی و افزایش سطح فرهنگی خانواده ها به عدد صفر برسد.
عبدی افزود: البته برای این کار، امکاناتی از جمله بهره گیری از قابلیت های سایر نهادها بخصوص دادگستری برای پیگیری قضایی اولیایی که مانع ادامه تحصیل فرزندان شان می شوند فراهم کرده ایم تا این دانش آموزان جذب مدارس شبانه روزی شوند و به تحصیل خود ادامه دهند چون دختران و زنان نقش الگویی بسیار حساس و مهمی در جامعه دارند و تربیت فرزندان و نسل آینده بر عهده آنها است.
وی همچنین در خصوص مدارس آماده افتتاح در روستاهای وزیر، نساره سفلی، گادمه گتر و سرقلعه هم و همچنین تعهدات خیرین مدرسه ساز گفت: پاییز امسال چهار مدرسه روستایی در دست ساخت داشتیم که با پیگیری ها و تلاش های شبانه روزی همه این مدارس اکنون آماده بهرداری هستند.
شهرستان دیواندره 80 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 44 هزار نفر در روستاها و 36 هزار نفر نیز در مناطق شهری ساکن هستند.
خبرنگار: منصور محمدی ** انتشار: سلیمانی
7353/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.