روح الله عباسیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اعتبار در جلسه نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل تعاون وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه مصوب شد.
وی بیان کرد: این تسهیلات برای بازسازی منازل مسکونی تخریب شده ناشی از زلزله اخیر به تمامی فرهنگیان مناطق زلزله زده پرداخت شود.
وی اضافه کرد که با پرداخت این تسهیلات، واحدهای مسکونی تمام فرهنگیان زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب توسط وزارتخانه آموزش و پرورش بازسازی خواهد شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرپل ذهاب همچنین از ساخت 36 مدرسه در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: هم اکنون 18 مدرسه در 6 فضای آموزشی به صورت سه شیفته فعالیت دارند.
عباسیان، با بیان این که تا قبل از وقوع زلزله ویرانگر 21 آبان، 221 مدرسه در سرپل ذهاب وجود داشت، افزود: این مدارس در 738 کلاس درس دایر بود.
وی ادامه داد: هم اکنون پس از زلزله 21 آبان، 120 مدرسه از طریق کانکس، 100 مدرسه از طریق ساختمان و یک مدرسه از طریق چادر اداره می شود.
به گفته عباسیان، در جریان زلزله اخیر، 36 مدرسه به صورت کامل تخریب شد که وعده ساخت این مدارس تا سال تحصیلی جدید داده شد و اکنون عملیات اجرایی سه مدرسه نیز آغاز شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/7399/8066 خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.