به گزارش ایرنا، ' محسن مهرعلیزاده ' روز دوشنبه در همایش شوراهای آموزش و پرورش استان اصفهان بدون اشاره به آمار این نوع مدارس در استان اصفهان افزود: برای استانی پیشرفته و صنعتی مانند اصفهان با حدود 800 خیریه فعال، شایسته نیست که حتی تعداد انگشت شماری مدرسه کپری، کانکسی و آفتابی وجود داشته باشد.
وی اظهار کرد: باید ساز و کارهایی تدوین شود که بار کمی و کیفی آموزش و پرورش به مردم واگذار شود زیرا مشارکت در مسائل تعلیم و تربیت موجب خشنودی مردم نیز خواهد شد.
استاندار اصفهان افزود: بر این اساس باید برای مشارکت مردم چارچوب معین مشخص شود تا در زمانبندی چهار یا پنج ساله آموزش و پرورش مناطق و شهرستان های استان اصفهان بتوانند خود را به لحاظ کمی و کیفی ارتقا دهند.
وی پیشنهاد داد: برای این منظور می توان یکی از شهرستان های استان را به عنوان نمونه شهرستان ‌های آران و بیدگل و کاشان را که نه تنها بیکاری در آنجا وجود ندارد بلکه از سایر نقاط نیز نیروی کار وارد می‌ کنند برای ایجاد شرایط مشارکت 100 درصدی مردم انتخاب کرد.
مهرعلیزاده بابیان اینکه بخشی از وظایف آموزش و پرورش بردوش شوراهاست، گفت: حل مشکلات مالی و مشارکت دادن مردم در این امر وظیفه شوراهای آموزش و پرورش است.
استاندار اصفهان با انتقاد از اینکه در زمینه فعالیت های تربیتی و پرورشی دانش آموزان کم کاری شده است، گفت: دانش آموز باید در مدرسه یاد بگیرد که اعتراض کردن به چه معناست و چگونه باید از حق خود دفاع کند تا بتواند به استقلال شخصیتی و خوداتکایی برسد.
وی همچنین در خصوص بودجه آموزش و پرورش گفت: 60 درصد بودجه جاری استان مختص به آموزش و پرورش است و باید به سمتی برویم که نگاه به مرکز در تأمین نیازهای مالی تغییر کند.
در پایان این همایش از شورای آموزش و پرورش استان اصفهان که در سال گذشته رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داد و تعدادی از شوراهای شهرستان های استان اصفهان تجلیل شد.
860 هزار دانش آموز در سه دوره تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم، در 41 منطقه و شهرستان استان اصفهان زیر نظر 52 هزار معلم مشغول کسب علم هستند.
در این استان بیش از 30 هزار بازنشسته و بیش از پنج هزار مدرسه وجود دارد.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.