به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز پنجشنبه در بیستمین جشنواره شهید رجایی و دومین همایش سالانه کردستان در مسیر توسعه که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی برگزار شد، اظهار کرد: این جهش نیاز به جذب سرمایه گذاری دارد و هر مدیری که سرمایه به استان بیاورد، مدیر موفق است.
وی با بیان اینکه اگر روند عادی و اعتبارات معمول اختصاص یافته به هر دستگاهی از سوی مدیر جذب شود وظیفه خود را انجام داده است، افزود: مدیری که فراتر از وظیفه خود عمل کند نیاز به تشویق و تجلیل دارد.
استاندار کردستان با بیان اینکه روش های فعلی انتخاب دستگاه ها و مدیران برتر در قالب جشنواره شهید رجایی باید تغییر کند، تاکید کرد: اگر مدیری در زمینه اشتغالزایی موفق عمل کرد و یا شاخص توسعه استان را از وضعیت موجود تغییر داد جای تقدیر دارد.
مرادنیا یادآور شد: کردستان در برخی از شاخص های توسعه در جایگاه خوبی قرار دارد اما عموم شاخص های توسعه و زیرساخت های آن در ردیف های پایین کشور قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: در زمینه بررسی و ارزیابی برای انتخاب ادارات برتر، تناسب وظیفه دستگاه ها باید مدنظر قرار گیرد زیرا برخی از دستگاه ها در مقایسه با دستگاه های دیگر گستردگی بیشتری در حوزه وظایف دارند و قیاس آنها با هم درست نیست.
** اراده ای برای اجرای طرح ها در کردستان وجود ندارد
استاندار کردستان همچنین صبح پنجشنبه در نهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کردستان که پیش از برنامه جشنواره شهید رجایی برگزار شد، گفت: اراده ای برای اجرای برخی از طرح ها در استان وجود ندارد و انتظار می رود این اراده از سوی مرکز برای بانک های کردستان اعمال شود.
مرادنیا ادامه داد: نزدیک به 2 ماه از آغاز اجرای طرح اشتغال فراگیر گذشته اما به علت اعلام نشدن سهمیه ابلاغی، بانک های عامل در استان قادر به همکاری با دستگاه های اجرایی و پرداخت تسهیلات اشتغالزا نیستند.
به گفته وی، انتظار می رود مدیران عامل بانک ها ابلاغ سریع اعتبارات مورد نیاز به استان را از طریق بانک مرکزی پیگیری کنند تا بتوان به اهدف مورد نیز این طرح برسیم.
وی بر تلاش بیشتر مسئولان برای به ثمر رساندن برنامه و طرح های اشتغالزایی در استان تاکید کرد و گفت: از مسئولان استان انتظار داریم کاری را برای کردستان انجام دهند چون نمی توان از مسئولان سایر استان ها و مرکز انتظار داشت که هم و غم خود را برای کردستا بگذارند.
استاندار کردستان با بیان اینکه نیاز اصلی استان در خصوص رفع مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی اجرای کامل طرح های اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی است، افزود: بررسی عملکرد فرمانداران بر اساس موفقیت آمیز بودن نتایج طرح اشتغال فراگیر در نقاط مختلف در دستور کار است.
مرادنیا از مسئولان کشوری خواست در خصوص توجه به مسائل آب در این استان توجه بیشتری داشته باشند چرا که با اجرای طرح های بیشتر در حوزه آب و توسعه کشاورزی می توان در بحث تولید ثروت گام های اساسی برداشت.
وی با بیان اینکه کردستان بیشترین سهم را از منابع آبی دارد ولی بهره کافی از آن نمی برد، ادامه داد: اگر تخصیص آب به بخش های مختلف کردستان در خود استان انجام شود می توان از کمترین امکانات کشاورزی بیشترین ثروت را تولید کرد.
وی افزود: این مشکل نیز در سفر رئیس جمهوری به استان کردستان مطرح و مقرر شد این بحث در دولت پیگیری شود اما تاکنون اقدام موثری در این خصوص صورت نگرفته است و انتظار داریم که مسئولان کشوری در این ارتباط پیگیری کرده و تصمیم مناسب را اتخاذ کنند.
مرادنیا گفت: استان کردستان در بخش پرورش دام، اشتغالزایی و تولید ثروت ظرفیت های بالایی دارد که باید برای به فعل در آوردن آن توجه بیشتری در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی داشته باشیم.
خبرنگاران: امید بهمنی و حسن حسین زاده ** انتشار: مجید سلیمانی
6108/30339102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.