مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کردستان از 10 برابر شدن تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی استان از سوی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در سال 96 نسبت به سال پیش از آن خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید کمال حسینی در این خصوص افزود: سهم تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی استان در سال 95، مبلغ 35 میلیارد ریال (3 میلیارد و 500 میلیون تومان) بود که در اواخر آذر ماه ابلاغ گردید که به دلیل تاخیر در ابلاغ، روند جذب آن همچنان در حال انجام است. 

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سهم اعتبارات استان در سال 96 با رشد بیش از 10 برابری به 336 میلیارد ریال (33 میلیارد و 600 میلیون تومان) افزایش یافت و در اوایل مرداد ماه ابلاغ گردیده است.

حسینی در خصوص واجدین شرایط دریافت تسهیلات از این محل گفت: این تسهیلات به متقاضیانی اعم از کارآفرینان، دارندگان مجوز فعالیت های پشتیبانی و افراد مستقل پرداخت می‌شود که طرح آنها منطبق با ظرفیت ها و اولویت های استان در حوزه مشاغل خانگی، مورد تایید دستگاه های اجرایی ذیربط و آماده ورود به بازار کار باشند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری اضافه کرد: توزیع شهرستانی این اعتبارات با لحاظ نمودن شاخص های تعیین شده توزیع اعتبارات هر شهرستان، تعیین و در اختیار کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ها به ریاست فرمانداران محترم قرار می گیرد و متقاضیان واجد شرایط می توانند در در آینده نزدیک از این تسهیلات بهره مند شوند. 

وی در پایان بانک های مسکن، توسعه تعاون، صادرات و ملت را بانک های عامل توزیع این تسهیلات اعلام و ابراز امیدواری کرد  با همکاری و همراهی هرچه بیشتر این بانک ها، شاهد جذب صددرصدی این اعتبارات در کمترین زمان ممکن باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.