به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، امیر قادری در جلسه کارگروه اشتغالزایی روستایی استان کردستان اظهار کرد: در راستای اجرای تفاهم نامه تسهیلات روستایی، کمیته اجرایی متشکل از بانک سینا، دستگاه های اجرایی و استانداری به صورت مرتب جهت بررسی و اولویت بندی تشکیل جلسه می دهند و طرح های سرمایه گذاری مصوب به بانک عامل معرفی می شوند.
وی اضافه کرد: سال گذشته 24 طرح به مبلغ 170 میلیارد ریال به بانک سینا معرفی شده که از این تعداد 12 طرح به مبلغ 52 میلیارد ریال تاکنون تسهیلات را دریافت کرده و سایر طرحها نیز در دست بررسی قرار دارند.
وی افزود: امسال نیز 31 طرح به مبلغ 216 میلیارد ریال و با پیش بینی ایجاد شغل برای 350 نفر تصویب که طی 2 ماه گذشته 11 طرح به بانک سینا معرفی شدند و سایر طرح ها نیز در حال تکمیل مدارک هستند.
وی با بیان اینکه این تسهیلات از مرکز به تناسب نحوه عملکرد استان ها تخصیص می باید، تأکید کرد: فعالیت هر استانی در این زمینه بیشتر و تسهیلگری ها بهتر باشد امکان دریافت تسهیلات بیشتری وجود دارد.
قادری افزود: انتظار داریم فرمانداران و بخشداران در تمامی شهرستان های استان در این راستا فعالتر شده و تلاش کنند تا طرحهای بیشتری در این ارتباط معرفی شوند.
معاون استاندار کردستان با بیان اینکه شاخص های مختلفی برای اولویت بندی این طرحها وجود دارد، گفت: استقرار در روستا و میزان اشتغالزایی عوامل دخیل در تصویب طرحها هستند.
معاون عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه مهاجرت بی رویه به ایجاد نواحی منفصل شهری و معضلات فراوان می انجامد، تصریح کرد: تسهیلات برای اشتغالزایی روستایی با هدف جلوگیری از این مسائل و در مقابل ماندگاری روستائیان اختصاص می یابد.
وی بر ضرورت تسهیلگری بانکها در پرداخت به متقاضیان تأکید کرد و گفت: این متقاضیان می توانند هم خود شاغل شوند و هم برای سایرین کارآفرینی کنند.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که از این تعداد 70.8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
3020
**خبرنگار و انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.