شهرام ملکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کاهش ها در نتیجه اقدامات مختلف از جمله توسعه بزرگ راهی، افزایش راه های فرعی به اصلی، توسعه راه های روستایی، اقدمات ایمنی خط کشی و تابلو گذاری، همکاری بین بخشی با پلیس و رسانه ها و افزایش فرهنگ ترافیک مردم در سال های گذشته بوده است.
وی با اشاره به اینکه در سال 95 پس از چند سال کاهش تلفات جاده ای در کردستان رخ داده است ادامه داد: هم اکنون نیز ارتقای ایمنی و شاخص برخورداری از راه مناسب از برنامه های اولویت دار استان بوده و همه مسئولان و دستگاه های مرتبط در تلاش هستند که تا وضعیت حمل ونقل استان بهبود یابد که از جمله این اقدام ها می توان به مناقصه گذاری باقی مانده تمامی قطعات بزرگراه کرمانشاه – میاندوآب است.
به گفته وی، علاوه بر اجرای طرح های مختلف بزرگراهی از جمله محور احداث راه اصلی سنندج - مریوان به طول 15 و تعریض گردنه صلوات آباد، در روستاهای استان یک هزار و 200 کیلومتر راه روستایی با سه هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار نیز در حال اجرا است.
دولت تدبیر و امید از سال 92 تا کنون بیش از پنج هزار و 500 میلیارد ریال در حوزه توسعه راه این استان سرمایه گذاری کرده است.
با استفاده از این میزان اعتبار حدود 745 کیلومتر راه شامل 90 کیلومتر بزرگراه، 130 کیلومتر راه اصلی و 525 کیلومتر راه روستایی احداث شده است.
استان کردستان در مجموع هفت هزار و 850 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که 6 هزار کیلومتر آن راه روستایی و هزار و 850 کیلومتر آن راه اصلی و فرعی است.
طول شبکه بین راهی کردستان، هزار و 819 کیلومتر بوده و هم اکنون 178 کیلومتر بزرگراه، هزار و 281 کیلومتر راه اصلی و هزار و 360 کیلومتر آن راه فرعی است.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده/انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.