به گزارش خبرنگار ایرنا، ضیاالدین نعمانی روز پنجشنبه در نشست خبری در شهرداری سقز افزود: تمام مدارک و مستندات بدهی های شهرداری از جمله هزینه های فاکتور نشده و هر نوع پرداختی و سایر هزینه های سند شده در شهرداری موجود و در اختیار افراد مدعی قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه یکی از انتقادهای تعدادی از اعضای شورای اسلامی و مردم از شهرداری، پیرامون اوراق مشارکت 20 میلیارد تومانی است، اضافه کرد: سابقه اوراق مشارکت مربوط به اسفندماه سال 1390 است که به دلیل انتخاب نادرست مشاور در آن زمان این اوراق ضربه سهمگینی بر شهرداری وارد کرد.
او ادامه داد: از میزان مبلغی که از طریق اوراق مشارکت در تعدادی از بانک ها، سرمایه گذاری شده بود، در بستر رودخانه سقز ، ساخت ساختمانی در 4 طبقه و در مجموع 32 هزار متر شروع شد.
شهردار سقز با عنوان اینکه یکی از گلایه های دیگر شهروندان در فضای مجازی، بحث فروش املاک شهرداری برای ساخت پل ' که وه سوار' بود، اظهار داشت: این اقدام با مصوبه شورای شهر و موافقت فرمانداری انجام شد و از طرح های اساسی برای تسهیل در روند ترافیک شهری است.
وی در تشریح فعالیت این شهرداری در سال های اخیر و با عنوان اینکه هیچ بودجه استانی و کشوری در اختیار شهرداری نبوده،عنوان کرد: پایانه مسافربری با ریاضت اقتصادی به اتمام رسید.
شهردار سقز همچنین در خصوص ساخت پل سواره رو و روگذر بلوار کردستان هم تصریح کرد: این پل به دلیل حادثه خیز بودن این مسیر، مصوبه شورای ترافیک و موقعیت محل و ایجاد بلوار در آینده در محددوه این مسیر ساخته شد.
نعمانی، ساخت فاز دوم مجتمع صنوف آلاینده در جاده کانی نیاز، ساخت مغازه های دکتر خالدی، آیچی، اصطبل انبار چرم، توسط بخش خصوصی و از طریق در اختیار قرار دادن 15 مغازه سرقفلی در محلی دیگر را بخشی از اقدام های شهرداری عنوان کرد.
شهردار سقز ادامه داد: ایجاد 12 پارک در محله ها، ایجاد 6 و نیم هکتار فاز اول پارک جنگلی تپه مالان، 250 هزار مترمربع پیاده رو سازی با استفاده از بلوک، 80 هزار مترمربع جدولگذاری، 650 هزار مترمربع آسفالت و ساخت آتش نشانی شماره 4 از دیگر موارد بوده است.
رئیس شورای اسلامی سقز هم گفت: از اقدام های مهم شورا و شهرداری، جذب سرمایه گذار و ساخت طرح های با مشارکت سرمایه گذار بوده که برخی از آنها جمله زیر گذر میدان آزادی تمام شده و طرح های سرمایه گذاری دیگر از جمله تکمیل مغازه های پایانه، ایجاد پل تجاری 2 طبقه و مجتمع تجاری پزشکان، نیز در حال ساخت است.
باقی رحمانپور افزود: خرید 20 هزار جلد کتاب از نویسندگان سقزی، حمایت از اعزام تیم های ورزشی، حمایت از برگزاری برنامه ها و همایش های فرهنگی نیز بخشی از برنامه ها بوده است.
وی در ادامه با بیان اینکه شهر سقز، شهری زنده و پویاست از شفافیت خبرنگاران در ارائه گزارش ها تقدیر و تشکر کرد.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/1904
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
*آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.