محسن آقایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح کارت هوشمند ملی تاکنون در این استان، 721 هزار فقره کارت هوشمند ملی صادر و تحویل متقاضیان شده است.
وی افزود: هم اکنون یک میلیون و 219 هزار نفر از جمعیت بالای 15 سال استان کردستان واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند که برای 60 درصد از این افراد کارت صادر شده و مابقی این افراد نیز باید برای دریافت این کارت اقدام کنند.
آقایی یادآور شد: از سال آینده کارت های ملی قدیمی دیگر اعتباری نخواهند داشت لذا همه واجدین شرایط در سه ماه آینده (پایان سال) فرصت دارند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر پست و ادارات ثبت احوال برای گرفتن کارت هوشمند ملی درخواست خود را ارائه دهند.
وی با اشاره به اینکه امسال آخرین مهلت کارت هوشمند ملی است، گفت: افرادی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت این کارت نشده اند هر چه سریعتر اقدام کنند.
به گفته وی، صدور کارت هوشمند ملی برای متقاضیان به سهولت انجام می شود و متقاضیان در ابتدا اقدام به ثبت نام در سامانه کرده و سپس برای انجام مراحل تصویر نگاری و درج اثر انگشت به دفاتر اعلام شده مراجعه می کنند و در مدت یک ماه پس از تکمیل مدارک کارت هوشمند ملی به آدرس آنها ارسال می شود.
وی با اشاره به مزایای کارت هوشمند ملی اضافه کرد: این کارت در آینده می تواند خدمات متنوعی به دارندگان ارائه کند از جمله اینکه به عنوان کارت پول نیز مورد استفاده قرار گیرند.
آقایی کاهش سوء استفاده و کلاهبرداری را یکی از مزایای کارت هوشمند ملی دانست و گفت: این کارت دارای کاربردهای مختلف همچون شناسایی هویت، تصدیق هویت، امضای دیجیتالی، کاربردهای بیمه ای، بانکی و انتخاباتی است.
به گفته وی، با دریافت کارت های ملی هوشمند، در آینده ارائه کارت ها و اسناد مختلف از جمله کارت های بانکی، شناسنامه و دفترچه بیمه و دیگر کارت ها برای دریافت خدمات ضرورت ندارد.
وی افزود: امکان تصدیق هویت بر اساس رمز عبور، رمز نگاری و وجود اطلاعات بیومتریک به صورتی که هم کارت هم صاحب کارت و هم سیستم بهره برداری بتوانند یکدیگر را تصدیق کنند، امکان پردازش اطلاعات، امکان تغییر اطلاعات پس از صدور بدون تعویض کارت و امکان پشتیبانی از کااربردها و مهمترین مزایای کارت ملی هوشمند است.
واجدین شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان کردستان تا پایان اسفند فرصت دارند در این خصوص اقدام کنند.
استان کردستان با یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت در زمینه صدور کارت هوشمند ملی رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.
خبرنگار: شیوا اردلان منش ** انتشار: مجید سلیمانی
7352/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.