محمد صدرا آراسته روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر 976 هزار و 702 نفر در استان واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند که از این تعداد 447هزار و 618 نفر تاکنون اقدام به درخواست کارت هوشمند ملی کرده و آنرا تحویل گرفته اند.
وی، مهلت تعویض کارت های شناسایی ملی قدیمی با کارت های هوشمند را تا پایان سال جاری ذکر کرد و گفت: این اداره کل با افزایش ایستگاه های کاری در سطح استان در دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر پستی تمهیداتی اندیشیده که جمعیت باقی مانده بتوانند بدون هیچ گونه مواجهه با ازدحام و مشکل اقدام به تعویض کنند.
آراسته با بیان اینکه کارت هوشمند ملی از ابتدای سال آینده کاربردی خواهد شد، ادامه داد: بدون داشتن این کارت ارائه خدمات دستگاه های اجرائی ممکن نخواهد شد از این رو مردم استان در مهلت باقی مانده سال جاری با مراجعه به دفاتر پیشخوان منتخب و دفاتر پستی باید نسبت نسبت به تعویض کارت های فعلی خود اقدام کنند.
وی، هزینه ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی را 310 هزار ریال اعلام کرد و افزود: بازه زمانی فرایند ثبت نام تا دریافت کارت های هوشمند ملی حداکثر یک ماه است و پس از آماده شدن کارت ها با پیامکی از سوی ثبت احوال، متقاضیان باید به دفاتر اعلام شده مراجعه کنند.
مدیرکل ثبت احوال استان قزوین افزود: کارت های هوشمند ملی علاوه بر داشتن بدنه با دوام و ویژگی های امنیتی بیشتر، نسبت به کارت ملی قدیمی، مزایای دیگری نیز دارد و بدنه، تراشه داخل کارت و اثر انگشت فرد در داخل تراشه از مهمترین ویژگی های این کارت ها است.
هم اکنون 32دفتر پیشخوان خدمات دولت و بخش غیردولتی و 17دفتر پست در سطح استان آماده ثبت درخواست برای دریافت کارت هوشمند ملی به مردم استان قزوین هستند.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.