مصطفی امانی پور روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود 40دفتر پیشخوان در لرستان و انجام مراحل ثبت نام و دریافت کارت ملی هوشمند در این دفاتر اظهار کرد: متقاضیانی که تا پایان سال 89 کارت ملی آنان اعتبار دارد می توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کرده و ظرف مدت 20روز کارت خود را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه هزینه دریافت کارت ملی هوشمند در لرستان 290 هزار ریال می باشد بیان کرد: استان لرستان در بین استان های کشور در زمینه صدور کارت ملی هوشمند رتبه پنجم را دارا می باشد..
کارت ملی هوشمند نوعی کارت دیجیتالی است که توسط سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور، تولید شده است.
با پیاده‌سازی طرح کارت ملی هوشمند ، این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند.
اطلاعات درون کارت هوشمند ملی به‌صورت رمزنگاری شده نگهداری می‌شوند که خود کارت از دسترسی‌های غیرمجاز به آن جلوگیری می‌کند.
امانی در خصوص تعویض شناسنامه های قدیمی نیز گفت: در حال حاضر اجباری برای تعویض شناسنامه قدیمی وجود ندارد و متقاضیانی که شناسنامه آنان مفقود و یا قصدی در تغییرات آن دارند و همچنین افرادی که به سن 15 سال رسیده و نیاز به عکس دار کردن شناسنامه وجود دارند می توانند از این فرصت در جهت تعویض شناسنامه خود استفاده کنند.
مهمترین اخبار و رویدادهای استان لرستان علاوه بر سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان به نشانی http://www.irna.ir/lorestan در کانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شوند.
3210/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.