به گزارش خبرنگار ایرنا، آرام رحیم محمد تبعه کشور عراق یکی از هشت نفر گروه اول ورودی واحد بین المللی دانشگاه کردستان است و نخستین فارغ ‌التحصیل کارشناسی ارشد این واحد به شمار می رود.
این دانشجوی خارجی پایان ‌نامه خود با موضوع بررسی سقط جنین در حقوق کیفری ایران و عراق به راهنمایی شهرام محمدی از اساتید دانشگاه کردسستان دفاع کرد و با اخذ درجه عالی از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.
آرام رحیم محمد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران تجربه تحصیل در کشوری غیر از کشور خود را غیرقابل توصیف دانست و یکی از مشکلات خود در زمان تحصیل در این دانشگاه را آشنا نبودن به زبان فارسی اعلام کرد.
وی اظهار کرد: ترم اول بدلیل عدم آشنایی با زبان فارسی با مشکلات عدیده‌ای روبرو بودیم ولی در ترم ‌های بعدی این مشکل با برگزاری کلاس‌های آشنایی با زبان فارسی از سوی دانشگاه برای دانشجویان خارجی تا حدودی بر طرف شد.
این دانشجوی بین‌المللی دانشگاه کردستان افزود: دانشگاه کردستان در حوزه الکترونیک یکی از دانشگاه‌های موفق است که در مقایسه با دانشگاه‌های عراق ظرفیت‌های بالایی در زمینه تحقیقاتی و علمی هم شان دانشگاه برای دانشجویان ایجاد کرده است.
به گفته وی، امکان دسترسی و بهره‌مندی از منابع غنی علمی و پژوهشی موجود در دانشگاه کردستان گنجینه‌ای پربار برای یک دانشجوی خارجی است.
رحیم محمد دلیل دیگر انتخاب دانشگاه کردستان برای ادامه تحصیل را نزدیکی قراین فرهنگی، زبانی، اشتراکات قومی و تردد آسان برای دانشجویان عراقی دانست و خواستار راه‌اندازی دوره دکترای رشته حقوق و بستر سازی مناسب برای ادامه تحصیل دانشجویان خارجی در این مقطع شد.
وی با تقدیر از تمامی مسئولان دانشگاه و اساتید و دانشجویان دانشگاه کردستان به دانشجویان عراقی که قصد ادامه تحصیل در کشور دیگر را دارند توصیه کرد، برای شان مهم نباشد که چه مدرکی دارند بلکه درک مسائل را مد نظر قرار دهند.
هم اکنون 97 دانشجوی خارجی در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 83 نفر در مقطع کارشناسی ارسد، یک نفر در مقطع کارشناسی و 13 نفر نیز در مقطع دکترا تحصیل می کنند.
دانشگاه کردستان در سال 1355 کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز و در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان دانشگاه کردستان معرفی کرد.
این دانشگاه هم اکنون دارای بیش از 170 رشته شامل 51 رشته کارشناسی، 91 رشته کارشناسی ارشد و 29 رشته دکتری است و در هفت دانشکده با بیش از 300 عضو هیئت علمی به بیش از 10 هزار دانشجو خدمات تحصیلی ارایه می کند.
علوم انسانی و اجتماعی، ادبیات و زبان های خارجی، مهندسی،هنر و معماری، علوم پایه و منابع طبیعی هفت دانشکده این دانشگاه است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.