به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم همچنین نماینده مردم غرب گلستان درمجلس شورای اسلامی و فرمانداران شهرستان های آق قلا، بندرترکمن و گمیشان شرکت داشتند.
رییس سازمان شیلات ایران در این مراسم گفت: پرورش میگو در گمیشان یکی از پارامترهای تحقق رشد 8 درصدی براساس برنامه ششم توسعه کشور تلقی می گردد و باید تلاش کنیم تا زنجیره های صنعت میگو در گلستان تکمیل وهمه نیروهای فارغ التحصیل در این حوزه از خدمات و مزایای آن بهره مند گردند.
حسن صالحی همچنین به جایگاه پرورش ماهیان خاویاری در سطح کشور اشاره کرد و افزود: گلستان ظرفیت و بسترهای لازم جهت اجرای صنعت عظیم پرورش ماهیان خاویاری را داراست و این زیبنده استان نیست که برای تامین چند هکتار زمین در مجاورت سواحل طرح های بزرگ این چنینی بر زمین بماند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد که در گلستان 4 هزار دانش آموخته دررشته های مرتبط با شیلات وجود دارد که می توان با توسعه آبزی پروری و پرورش ماهیان خاویاری در قفس زمینه های اشتغال بخشی از این فارغ التحصیلان را فراهم کرد.
به گزارش ایرنا سایت پرورش میگو گمیشان واقع در شمال غرب گلستان، تنها مجتمع تولید میگو در شمال کشور است که تولید انبوه گونه وانامی را انجام می دهد.
در سال 95 حدود 1120 تن میگو از 25 مزرعه پرورشی در شهرستان گمیشان برداشت شد که نسبت به راندمان تولید سال قبل از آن افزایش 57 درصدی داشت.
80 درصد میگوی تولید شده در گلستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای شرقی و اروپا از جمله امارات، چین، ویتنام و اسپانیا صادر می شود و 20 درصد باقیمانده به مصرف داخلی در کشور و استان می رسد.
در حوزه عمل آوری و بسته بندی میگوی گلستان 5 مرکز فعال بوده و یک مرکز نیز در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
طرح توسعه مرکز پرورش میگو در شهرستان گمیشان واقع در شمال غرب گلستان از ٤هزار هکتار به ١٠هزار هکتار مد نظر مسئولان شیلات استان است.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.