طالب حیدری شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در روزهای اول و دوم دی، بیشترین دما در اکثر ایستگاه های هواشناسی استان کردستان، نسبت به دوره بلند مدت آماری در همان روزها بی سابقه بوده است.
وی افزود: بیشترین دمای روز اول دی ماه در سنندج 19، سقز 16، قروه 15، بیجار 14، مریوان 18 و بانه 15 درجه سانتیگراد بود و در روز دوم دی نیز دمای هوا افزایش یافت و در سنندج به 19، مریوان 18.7 و سروآباد به 21 درجه سانتیگراد رسید.
حیدری تاکید کرد: این افزایش دما هوا در حالی ثبت شده که در چنین روزی هایی در سنوات گذشته و در ایستگاه های هواشناسی مناطق مختلف این استان، ثبت چنین دماهایی بی سابقه است.
مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: همچنین کمترین دمای ثبت شده دیشب و صبح امروز شنبه دوم دی ماه در قروه 6، بیجار
پنج و بانه هشت درجه سانتیگراد بود که در دوره آماری بی سابقه بوده است.
وی با اشاره به ورود سامانه بارشی به آسمان استان یادآور شد: این سامانه مدیترانه ای که رطوبت لازم را از اقیانوس هند و دریای احمر گرفته از دوشنبه وارد آسمان استان می شود و مناطق غربی استان بویژه شهرستان های بانه، مریوان، سروآباد و هورامان را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد.
حیدری اضافه کرد: این سامانه باعث ابرناکی آسمان و بارش باران در بیشتر مناطق استان می شود که بارش ها در مناطق مرتفع به صورت برف خواهد بود.
به گزارش ایرنا، امسال 84.5 میلیمتر بارندگی در استان ثبت شد که این مقدار بارش سال زراعی جاری در مقایسه با 98.5 میلیمتر سال قبل 4.7 درصد کاهش یافته و در مقایسه با میانگین بلند مدت (25 ساله) 49 درصد کاهش نشان می دهد.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن 540 میلی متر و 2 برابر میانگین کشوری است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی**انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.