بهرام چاره خواه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه مدیترانه ای که رطوبت لازم را از اقیانوس هند و دریای احمر گرفته از اواخر روز یکشنبه وارد آسمان استان شده و مناطق غربی استان بویژه شهرستان های بانه، مریوان، سروآباد و هورامان را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد.
وی اضافه کرد: اوج فعالیت این سامانه روزهای دوشنبه و سه شنبه خواهد بود و با فعالیت آن دمای هوای استان نیز کاهش پیدا می کند.
وی اظهار کرد: این موج باعث ابرناکی آسمان و بارش باران در بیشتر مناطق استان شده که بارش ها در مناطق مرتفع به صورت برف خواهد بود.
وی با اشاره به ورود موج ضعیف از دیروز چهارشنبه به استان نیز گفت: این موج تا صبح جمعه موجب ناپایداری شده و به دنبال آن روز جمعه تا یکشنبه جریان های پایدار و نسبتا' ارامی بر منطقه حاکم خواهد بود.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: سراب شهرک و دیواندره هر دو با حداقل دمای صفر درجه سانتیگراد و سنندج با حداکثر دمای 18 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.
وی افزود: دمای هوای سنندج در شبانه روز گذشته بین 2.8 و 18درجه سانتیگراد بالای صفر، در نوسان بوده است.
امسال 66.9 میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار بارش سال زراعی جاری در مقایسه با 36.5 میلیمتر سال قبل 114 درصد افزایش یافته و در مقایسه با میانگین بلند مدت (25 ساله) 44 درصد کاهش نشان می دهد.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن 540 میلی متر و 2 برابر میانگین کشوری است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی**انتشاردهنده: امید بهمنی
3020/ 6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.