به گزارش خبرنگار ایرنا، شب خاطره شهید ملا محی الدین بیانی از شهدای روحانی کردستان شامگاه چهارشنبه به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.
فرزند شهید محی الدین بیانی در رابطه با هدیه پدرش در این آئین اظهار کرد: زمانی که پدرم به شهادت رسیدند بنده کودکی سه ساله بودم و هیچگونه تصویری از دوران کوتاه زندگی در کنار وی را به یاد ندارم.
فرشید بیانی افزود: در طول دوران زندگی 2بار پدرم را به خواب دیده ام یکی حدود 17 سال پیش و دیگری به همین چند ماه گذشته برمی گردد.
وی ادامه داد: از لحاظ ارث و میراث هم غیر از یک ساعت یادگاری از پدرم چیز دیگری برایم باقی نمانده بود که حدود سه ماه پیش پدرم به خوابم آمد و گفت: یک امانتی نزد تو است آن را ببر و به سردار رجبی (حتی با اسم خطاب کردند) که تحویل بدهم.
وی با بیان اینکه تازه بعد از آن خواب بود که متوجه شدم این ساعت هم نزد بنده امانت بوده است گفت: صبح روز بعد با افتخار و در راستای توصیه به این دستور خدمت سردار رسیدم و این امانتی را که سال ها نزد بنده بود را به صاحبش تقدیم کرد.
وی اضافه کرد: امروز هنگامی که ساعت را بر دستان سردار دیدم، از تحویل این امانتی بسیار خوشحال شدم که هدیه شهید را تقدیم سردار رشید سپاه کردستان کرده ام.
سردار رجبی در این شب خاطره اظهار کرد: بنده افتخار همسنگری با شهید بیانی را نداشتم اما به واسطه یک خواب و هدیه ای که به بنده عطا کردند همواره خود را به این شهید نزدیک می بینم.
وی با انتقاد شدید از کم توجهی تعدادی از مسئولان به اهمیت موضوع شهید و شهادت در جامعه اظهار کرد: امروز در بعضی از دستگاه های متولی فرهنگی مشاهده می شود در حالیکه انتظار پیشقدمی در برگزاری چنین برنامه هایی می رود با تأمل، سستی و کاهلی نسبت به قضیه برخورد می شود که این مایه تأسف و نگرانی اسیت.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به آیات متعدد قرآن کریم در خصوص جایگاه شهداء نزد خداوند متعال افزود: ما نمی توانیم چیزی به عظمت شهداء اضافه کنیم چرا که آنان بالاترین عظمت ها و پاداش جانفشانی خود را که همانا محشور شدن در جوار اولیاء و صالحین است را دریافت کرده اند.
رئیس حوزه هنری کردستان نیز در این مراسم گفت: روزهایی که کردستان هم از سوی رژیم بعث صدام و هم از سوی افراد فریب خورده استکبار جهانی مورد هجوم واقع شده بود این شهید والا مقام با روشنگری های خود به انقلاب و اسلام خدمت می کردند.
امین مرادی اظهار کرد: اقدامات این شهید بزرگوار با حرکت ناجوانمردانه ضد انقلاب مواجه شد و وی و تعدادی دیگر از روحانیون با اقدام ناجوانمردانه و ضد انسانی ترور به شهادت رسیدند.
وی افزود: بدون شک زبان و قلم قاصر از بیان گوشه ای از اقدامات و حرکت های شهید بیانی و دیگر ماموستاهای شهید در کردستان است، چون این عزیزان در روزهایی به دفاع عینی و واقعی از انقلاب و نظام اسلامی پرداختند که نتیجه آن را نسل های بعدی هم حس خواهند کرد.
در ادامه این مراسم سردار رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان نیز به رسم احترام در مراسم تجلیل از خانواده شهید والا مقام شهید بیانی در کنار لوح تقدیرو هدیه حوزه هنری یک عدد ساعت مچی را تقدیم فرزند آن شهید بزرگوار کرد.
مردم کردستان در زمان های مختلف از جمله دوران دفاع مقدس و عرصه های امنیت انقلاب اسلامی پنج هزار و 470 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و بعد از دوران دفاع مقدس نیز بیش از 250 نفر از این استان در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی به شهادت رسیده اند.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: امید بهمنی
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.