به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه روز شنبه در مراسم سومین روز ارتحال حجت الاسلام محمدحسین سبحانی امام جمعه سابق گنبدکاووس که در مصلی این شهرستان برگزار شد، گفت: این عزت، اقتدار و موفقیت ها به برکت مسیر ترسیم شده توسط امام راحل حاصل شده است.
وی، تدین و پایبندی به معاوف اهل بیت (ع) و ولایتمداری، عدالت خواهی و رفع و دفع تبعیض از جامعه، تلاش برای ریشه کنی فقر و فساد، اجتناب از اشرافی گری، توجه به مردم، تلاش برای استقلال و خودکفایی همه جانبه کشور، دفاع از مظلومان و طرفداری از محرومان، آزادی قدس، استکبار ستیزی، تلاش برای نابودی صهیونیست و اتحاد و همدلی را از اصول تدوین شده توسط امام راحل برای قرارگرفتن در مسیر حق و بندگی خدا برشمرد.
حجت الاسلام فرزانه بابیان اینکه ملت ایران در پیمودن راه بندگی خدا که امام راحل آن را برای ملت ترسیم کرده، همچنان مصمم و استوار است، اضافه کرد: ایمان به بندگی خدا و حرکت درمسیر حق، به یقین نصرت الهی را نیز به همراه دارد و مادامی که به این اصول ایمان داشته و درجهت عملی کردن آن حرکت نماییم به پیروزی می رسیم.
وی تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب برای سنگ اندازی در مسیر حرکتی ملت ایران تاکنون تلاش زیادی از جمله تحریم های اقتصادی و سیاسی، ترور و کودتا، جنگ تحمیلی و ایجاد و حمایت از گروهک های ضد انقلاب و داعش را انجام داده اند اما موفق نشده اند.
رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ادامه داد: دشمنان بدانند که امروز گام های ملت ایران در پیمودن صراط مستقیم قویتر و استوارتر از گذشته است.
حجت الاسلام فرزانه؛ حق بودن این مسیر، تشکیل حکومت اسلامی و مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن را از جمله عوامل مهم در پیمودن صراط مستقیم از سوی امام راحل دانست و گفت: امروز قدرت نظامی جمهوری اسلامی به برکت بسیج، سپاه و دیگر نیروهای مسلح و نیز موفقیت ایران درحوزه های مختلف، دشمنان را ناامید کرده است.
وی همچنین با تسلیت درگذشت حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین سبحانی امام جمعه سابق گنبدکاووس، گفت: این عالم بزرگ که از همراهان مقام معظم رهبری در شرایط بسیار سخت قبل از پیروزی انقلاب تاکنون بود، انسانی زاهد و ساده زیست به معنی واقعی کلمه بود.
به گزارش ایرنا، امام جمعه سابق گنبدکاووس که حدود 23 سال امامت جمعه این شهرستان را برعهده داشت، مرداد پارسال به دلیل کهولت سن از این سمت کناره گیری کردند، ایشان بامداد جمعه دوم آذر پس از تحمل یک دوره چند ماهه بیماری تنفسی و ریوی، درسن 74 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1648
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.