به گزارش ایرنا، علی اکبر ورمقانی در سخنانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته سقز اظهار کرد: در زمانی که جهان اسلام مشغول برگزاری جشن های وحدت به مناسبت میلاد حضرت محمد(ص) هستند این اقدام آمریکا نشانه رذالت و پستی سران استکبار است.
وی افزود: بعد از اقدام اخیر ترامپ، جهان اسلامی و سردمداران کشورهای غیر مسلمان در برابر این حرکت آمریکا ایستادند و سازمان ملل هم که پیشتر مواضع منفی در قبال فلسطین اتخاذ می کرد این اقدام را غیر قانونی دانست.
ورمقانی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که طول عمر رژیم اسراییل به عنوان یک غده سرطانی به 25 سال نمی رسد، تاکید کرد: با این اقدام آمریکا، عمر این رژیم غاصب کوتاه تر خواهد شد.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) همواره نسبت به وجود اسراییل و اقدام های خصمانه اش علیه جوامع اسلامی هشدار داده بودند و تاکید داشتند این لکه ننگ باید از بین برود.
فرماندار سقز با اشاره به وضع مردم فلسطین اضافه کرد: حدود چهار میلیون نفر از مردم این کشور در باریکه نوار غزه و باختری و بلندهای جولان ساکن و هشت میلیون نفر در دیگر کشورها از جمله سوریه، لبنان، عربستان، عراق، اردن کشورهای آفریقایی، اروپایی و آمریکایی آواره هستند.
وی یادآور شد: رژیم کودک کش و جنایتکار اسراییل 70 سال است که مردم فلسطین را آزار می دهد و با ناجوانمردانه ترین شیوه به آنان حمله می کند.
امام جمعه سقز هم در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه امروز یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان جهان عزادار هستند، گفت: کوتاهی در برابر اقدام آمریکا خیانت به دین اسلام است.
ماموستا سیدحسین حسینی افزود: قدس پاره تن اسلام است و اقدام آمریکا غیر قابل قبول و بی اساس است و باید تمام مسلمانان در برابر این زورگویی بایستند.
پس از اقامه نماز جمعه، نمازگزاران سقزی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از اقدام اخیر رئیس جمهوری آمریکا از مقابل مسجد جامع تا میدان جمهوری اسلامی راهپیمایی ضد آمریکایی - ضد صهیونیستی کردند.
خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی ** انتشار: مجید سلیمانی
7249/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.