حجت الاسلام محمد اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته میبد افزود: دونالد ترامپ فردی تازه به دوران رسیده است و این اقدام به فرموده مقام معظم رهبری در دیدار با مهمانان کنفرانس اسلامی ، از روی عجز و ناتوانی صورت گرفت .
وی اضافه کرد: : استکبار در ارتباط با مساله فلسطین دست خود را بسته دید، توطئه های آنها در به وجود آوردن گروهک تروریستی داعش و همچنین در یمن شکست خورد و به همین دلیل دست به این اقدام زد.
خطیب موقت نماز جمعه میبد در ادامه یادآور شد: پیام انقلاب اسلامی ایران بدون سلاح و زور به جهان صادر شد ، این ثمره شیرین انقلاب است که دشمن از سر عجز و ناتوانی چنین تصمیمی گرفته است.
اعرافی در ادامه با اشاره به 19 آذر سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد : این شورا از نهادهای سیاست گذار و بسیار مهم در ایران است که توسط امام راحل برای افق و اهداف بلند مدت پایه گذاری شد.
وی افزود: آنچه در ارتباط با این شورا مد نظر امام(ره) و همچنین مقام معظم رهبری است، این است که شورا بتواند، نسبت به مسایل مهم فرهنگی سیاست گذاری کند و امور بر مبنای فرهنگ اصیل اسلامی باشد.
خطیب موقت نماز جمعه میبد تاکید کرد: این شورا می تواند در عرصه های مختلف پژوهشی و آموزشی برای انجام سیاست گذاری درست برای بهبود فرهنگ کمک کند، زیرا مجلس ، دولت و قوه قضاییه بازوان اجرایی برای شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند.
وی یادآور شد: اگر فرهنگ جامعه اصلاح شود و مبتنی بر فرهنگ اصیل اسلامی ساماندهی شده باشد، دیگر شاهد نابسامانی و ناهنجاری اجتماعی در آن جامعه نخواهیم بود.
حجت الاسلام اعرافی در ادامه عنوان کرد : پژوهش و فناوری حلقه گمشده ای در جامعه ، موسسات آموزشی، مدارس ، حوزه ها و مراکز آموزش عالی است که به آن زیاد اهمیت داده نمی شود در حالی که این موضوع به عنوان زیربنا و اساس علوم و دانش است، اگر پژوهشی نباشد ،علمی وجود ندارد .
وی تاکید کرد: علم حقیقی در کنار پژوهش معنا پیدا می کند و در این ارتباط باید مسئولان جامعه و مراکز آموزشی بر اعتلای امر پژوهش و تحقیق در مدارس ، دانشگاه ها و حوزه ها همت کنند.
امام جمعه موقت میبد با گرامی داشت سالروز شهادت آیت الله دستعیب که در بیستم آذر ماه به دست منافقین ترور شد ، بیان کرد : مطالعه آثار این شهید محراب نشان می دهد که وی ، عالمی عارف ، فردی تاثیر گذار و عالمی متخلق به اخلاق اسلامی بود که همه وجود خود را برای یاری اسلام ، انقلاب ، امام و کشور وقف کرد.
6197/ 2047/ خبرنگار: فلاح ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.