دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: ابتدای سال‌جاری تاکنون مقدار ۳۷ کیلوگرم طلای خارجی قاچاق توسط مرزبانی و اداره کل اطلاعات استان به مبلغ ۵۵ میلیارد ریال کشف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا میرزایی روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون و برنامه‌ریزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سنندج، به آمار کشفیات کالاهای قاچاق استان در هشت ماهه امسال اشاره کرد و افزود: مشروبات الکلی با ۱۶ درصد رشد به مقدار ۳۳ هزار و ۳۰۸ بطر و تعداد ۵۷ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۴۴۰ نخ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: لوازم آرایشی و بهداشتی به میزان ۴ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۲۹۵ قلم و دارو به میزان سه میلیون و ۹۰۹ هزار و ۴۶ قلم به ترتیب ۳۶۹ درصد و ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

میرزایی تعداد کل پرونده‌های متشکله را سه هزار و ۹۲۰ فقره دانست و گفت: در این خصوص نیز ۲ هزار و ۱۵۲ نفر متهم دستگیر شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به رشد ۱۳ درصدی باند متلاشی شده، افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون مقدار ۳۷ کیلوگرم طلای خارجی قاچاق توسط مرزبانی و اداره کل اطلاعات استان به مبلغ ۵۵ میلیارد ریال کشف شد.

در این جلسه معاون غذا و دارو نیز به عملکرد این حوزه در برخورد با کالاهای قاچاق، گفت: رویکرد دانشگاه علوم پزشکی در زمینه مذکور بر بازرسی و نظارت مستمر از مراکز و آموزش عموم مردم قرار دارد.

کامبیز حسن‌زاده افزود: در این راستا توجه و اهمیت به اقلام آرایشی و بهداشتی، دارو و تجهیزات پزشکی و مکمل های ورزشی که جزو کالاهای سلامت محور هستند ملاک عمل قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: بر اساس بازرسی‌های به‌عمل آمده از مراکز پخش اقلام نیز حدود ۳ هزار و ۲۸۷ مورد اقلام آرایشی و ۳ هزار و ۷۳۲ مورد اقلام غذایی و نیز ۲۲ باشگاه ورزشی توقیف و ضبط شدند.

به گفته حسن زاده، آموزش و اطلاع رسانی به عموم مردم از طریق صداوسیما برای شناخت از تبعات و آثار سوء مصرف کالای قاچاق بایستی در اولویت باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.