استاندار کردستان گفت: نقش مهم رسانه ها در فرهنگ سازی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد توجه قرار گرفته و اطلاع رسانی لازم در این خصوص انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن مرادنیا روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سنندج، افزود: قاچاق و تبعات سوء آن همواره معضل کشور و استان بوده و هست و برخورد با ورود کالاهایی چون مشروبات الکلی و مواد مخدر و نیز کالاهای سلامت محور از راهبرد و رویکرد های اصلی دولت است.

وی اظهار داشت: طبق سخنان مقام معظم رهبری ورود برخی کالاهای مجاز از طریق بازارچه های مرزی و توسط کولبران که منبع درآمد و رزق خود را از این امر مهیا می کنند نباید مورد مزاحمت و برخورد واقع شوند از این جهت مبارزه جدی بایستی بر روی باند های کلان قاچاق و سلامت محور متمرکز شود.  

مرادنیا، نقش و رسالت صدا و سیما را در ترویج امور فرهنگی و آگاهی بخشی به عموم مردم را مهم ارزیابی کرد و گفت: صدا و سیما با دعوت از چهره‌های علمی و نخبه برای اطلاع رسانی به مردم و بویژه نسل جوان در خصوص تبعات و آثار مصرفی کالاهای قاچاق پای کار بیایند.

استاندار کردستان در بخش دیگری از صحبت های خود به معابر مرزی نیز گریزی زد و عنوان کرد: در حال حاضر مانعی برای ورود البسه از طریق بازارچه‌های مرزی وجود ندارد و در خصوص تجمیع بازارچه ها هم در وهله اول آماده سازی زیرساخت ها برای تحقق این مهم ضروری است و در این راستا دولت حمایت مالی خود را دریغ نخواهد کرد.

مرادنیا خاطرنشان کرد: اهمیت برخورد و مقابله با مسئله قاچاق به قدری مهم است که تمامی مشکلات تنها با تشکیل جلسه ها قابل حل شدن نیست بنابراین همفکری و همراهی دستگاه های اجرایی برای اجرای وظایف تعیین شده می تواند راهگشای حل معضل قاچاق باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.