معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل گفت: استان اردبیل در مبارزه با پدیده  قاچاق کالا و ارز وضعیت مطلوبی دارد و توانسته خوب عمل کند
.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، ناصر نصیری در جمع خبرنگاران نصیری بر امنیت کامل مرزها و گمرکات استان تاکید کرد و گفت: با هرگونه مصادیق قاچاق با هماهنگی کامل دستگاه‌ها به جد و در کمترین زمان برخورد می‌شود.

معاون سیاسی وامنیتی استانداری اردبیل با بیان اینکه قاچاق پوشاک یکی از دلایل رکود واحدهای نساجی و باعث بی‌اعتمادی به تولیدات داخلی شده است، افزود: بطور مثال کارخانه نساجی اردبیل به جای اشتغال پنج‌هزارنفری تنها با ۱۵۰ نفر کار می‌کند و نزدیک به هزار و ۵۰۰ چرخ‌خیاطی آن بلااستفاده مانده و مستهلک می‌شود.

به گفته وی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ضروری است از تولیدات داخلی حمایت شده و به ویژه برای توسعه اقتصادی استان  مصرف تولیدات بومی فرهنگ‌سازی شوند.

نصیری یادآور شد: در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته مجموع پرونده‌های تشکیل‌شده در حوزه قاچاق کالا وارز در سطح استان اردبیل 12 درصد کاهش یافته و خوشبختانه تعامل بسیار مناسبی نیز با مسئولان جمهوری آذربایجان در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا و ارز  داریم و یک همکاری بسیار عالی بین دو کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: در استان اردبیل وضعیت قاچاق کالا و ارز بحرانی نیست و با کاهش در تمامی حوزه‌ها همراه هستیم اما در مجموع لازم است برای کاهش قاچاق از تولید ملی حمایت کرد.

معاون استاندار از تشکیل بانک اطلاعاتی جهت شناسایی قاچاقچیان خبر داد وافزود: در مجموع اردبیل وضعیت مطلوبی به لحاظ مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.