مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در خصوص اجرای بند "ق" در استان کردستان گفت : اجرای بند "ق" در راستای پیشرفت خدمت رسانی وسیعی به مردم استان کردستان و بهره مندی تعداد روستاهای بیشتری از نعمت گاز طبیعی بسیار موثر بوده است.

به گزارش ایلنا، احمد فعله‌گری در راستای اجرای این بند از قانون گفت: اجرای بند «ق» قانون بودجه با هدف تسریع در روند گازرسانی به روستاهای کشور جهش بزرگی برای زیر ساخت‌های اساسی و اجرای عملی اقتصاد مقاومتی در کشور است. پس از ابلاغ بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه سال 93 از سوی دولت تدبیر و امید به وزارت نفت، طرح‌های گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار کشور در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفت.

وی اظهار داشت: از جمله ویژگی‌های گازرسانی به روستاها علاوه بر توسعه اقتصاد کشور می توان به برخورداری بیش از 90 درصدی جمعیت روستایی کشور از نعمت گاز طبیعی و جایگزینی این سوخت پاک با دیگر سوختهای فسیلی و صرفه جویی از مصرف سالانه 3 میلیارد نفت سفید و 5/1 میلیون تن گاز مایع و در نتیجه کاهش تولید گازهای گلخانه ای و کاهش آلودگی هوا اشاره کرد.                                                 

این مقام مسئول اظهار داشت: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته از سوی شرکت گاز استان کردستان با اجرای بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه 44000 خانوار فاقد گاز تا پایان برنامه ششم توسعه و با اعتبار 2480 میلیارد ریال از نعمت گاز برخوردار می شوند.                                                                                     

وی یادآور شد: هم اکنون 9/99 درصد جمعیت شهری و 6/79%درصد جمعیت روستایی و 94% از جمعیت کل استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و با توجه به روند مثبت گازرسانی به همه شهرها و روستاهای کشور از محل اعتبار بند «ق» انتظار می رود تا پایان برنامه ششم توسعه 5/99 درصد از جمعیت کل استان تحت پوشش شبکه گاز قرار گیرند از طرفی اجرای بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه زمینه را برای توسعه خطوط انتقال و گازرسانی به تعداد زیادی از شهرها و روستاها فراهم می نماید .                                      

فعله گری اظهار داشت : خط لوله  56 اینچ و نهم سراسری که حد فاصل شهرهای دهگلان تا  میاندوآب به طول 230 کیلومتر تعریف و در قالب دو قطعه 123 و 107 کیلومتری عملیات اجرایی آن آغاز گردیده است ظرفیت 110میلیون متر مکعب گاز در روز را دارا بوده و علاوه بر افزودن توان صادراتی کشور ، گازرسانی به مناطق فاقد گاز میسر وبستر تامین پایدار گاز استان کردستان خواهد بود.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.