به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ حسین فیروزی در جلسه هم اندیشی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با اشاره به تصویب اعتبار 6 هزار و 500 میلیار ریال برای اشتغال فراگیر و سه هزار و 500 میلیار ریال برای اشتغال روستایی (طرح کاج) برای کردستان، افزود: این 10 هزار میلیارد ریال را باید مدیریت کنیم تا جذب شده و منجر به اشتغال شود.
وی با اشاره به شناور بودن حدود 40 درصد از اعتبارات اشتغالزایی کشور اظهار کرد: جذب این اعتبارات، مسابقه ای بین استان ها است که نباید از آن جا بمانیم، اگر تاخیر داشته باشیم سهم اعتباری کردستان توسط استان های دیگر جذب می شود.
فیروزی با اشاره به یارانه دار بودن اعتبارات اشتغالزایی روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر، از اعضای کمیته های فنی اعتبارات اشتغالزایی خواست، بررسی طرح های دارای توجیه این مناطق را در اولویت قرار دهند تا کردستان بتواند این اعتبارات دارای یارانه را زودتر جذب کند.
وی در این خصوص افزود: طبق وعده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سقف اعتبارات این بخش برای کردستان تا 6 هزر و 500 میلیارد ریال قابل افزایش است، لذا کمیته های فنی می توانند برنامه ریزی کنند.
معاون استاندار در ادامه از مدیران بانک ها خواست در بررسی و تصویب طرح ها تعجیل کنند تا کردستان بتواند جلوتر از برنامه ملی حرکت کرده و اعتبارات بیشتری جذب و تسهیلات بیشتری نیز به متقاضیان پرداخت شود.
فیروزی با اشاره به اینکه سهم کردستان از اعتبارات اشتغالزایی 10 هزار میلیارد ریال است و تا10هزار و 500 میلیارد ریال انعطاف دارد، گفت: راه و برنامه مشخص است؛ باید همتمان را مضاعف کنیم و تمام توان انسانی و تجهیزاتی دستگاه های اجرایی را به کار بگیریم تا بیشتر سهم را از این اعتبارات جذب کنیم.
استان کردستان در مجموع یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و هزار و 703 روستا ساکن هستند.
خبرنگار: عبدالله رحمانی**انتشار: امید بهمنی
3020/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.