به گزارش ایرنا، محسن علوی روز یکشنبه در همایش صادرات صنایع دستی یکی از مشکلات صنایع دستی کشور و به تبع آن استان کردستان را صادرات اعلام کرد و افزود: انباشته شدن محصولات تولیدی صنایع دستی در انبارهای استان نشان می دهد، نتوانسته ایم معرف خوبی برای محصولات خود باشیم.
وی مقوله طراحی ایده، تولید و بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی را ضروری برشمرد و تاکید کرد: در صورتی که در بازاریابی و فروش محصول خوب عمل کنیم باعث تقویت ایده ها و تولید بیشتر هم می شویم.
علوی با اشاره به استقبال کم شرکت کنندگان از دوره های آموزشی صنایع دستی یادآور شد: کم بودن تعداد شرکت کنندگان در دوره های آموزشی بدلیل درک نکردن احساس نیاز آموزش و فراگیری این رشته است.
به گفته وی، در برخی استان های کشور صنایع دستی رشد قابل توجهی داشته است و یکی از دلایل آن رشد و توسعه صنایع دستی در این استان ها شناسایی روش های فروش و بازاریابی است.
وی اضافه کرد: هم اکنون روش های بازریابی و فروش محصولات در جهان تغییر کرده است لذا صنعتتگران صنایع دستی باید متناسب با تغییرات روز دنیا خود را تطبیق دهند.
به گفته وی، صنعتگران صنایع دستی که در کارگاه های خانگی مشغول فعالیت هستند با بهره گیری از روش های نوین روز دنیا می توانند بازارها را تسخیر و محصولات خود را به فروش برسانند.
سرپرست اداره کل پست استان کردستان نیز در سخنانی با بیان اینکه تمام عملیات های پستی ایران از صفر تا 100 براساس نرم افزار الکترونیکی انجام می شود ،گفت: پست می تواند همیار خوبی برای شرکت ها دانش بنیان باشد.
وحیدیان با اشاره به اینکه ابزارهای الکترونیکی بهترین ابزار برای فروش و بازاریابی محصولات صنایع دستی است، افزود: با بهره گیری از بسترهای الکترونیکی می توان بسیاری از نیازها بویژه در حوزه فروش صنایع دستی را بر طرف کرد.
وی با اشاره به اینکه امروز بسیاری از مردم با روش های الکترونیک آشنا نیستند، اظهار کرد: آموزش و فراگیری روش های نوین الکترونیکی یکی از نیازهای امروز جامعه است و با بهره گیری از شبکه الکترونیک می توان نیازها را شناسایی و برای رفع آن برنامه ریزی کرد.
خبرنگار: شیوا اردلان منش ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7352/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.