ابوالفضل مهاجر بختیاری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی جوانان پسر و دختر یکم تا سوم آذر 96 در سمنان با حضور سه تیم خارجی و 37 بدمینتون‌باز داخلی و خارجی، افزود: حضور استعدادهای جوان ایران اسلامی در مسابقات بین‌المللی جوانان به میزبانی سمنان، فرصتی برای آنان است تا بهره گیری از شرایط میزبانی علاوه بر کسب جایگاه بهتر در رده بندی بین المللی، تجربه حضور در صحنه بین المللی را هر چه بیشتر درک کنند.
وی خاطرنشان کرد: این مسابقات با اعلام در پایگاه فدراسیون جهانی برگزار می شود و کشورهای مختلف اعلام آمادگی می کنند که در اولین میزبانی بین المللی رشته بدمینتون 6 کشور اعلام آمادگی کرده بودند که سه تیم حضور یافتند.
مهاجر با بیان اینکه استعدادیابی مهمترین برنامه بلندمدت فدراسیون بدمینتون ایران است که از پنج سال پیش آغاز شده و سه سال زیر نظر وزارت ورزش و جوانان با جدیت دنبال می شود، گفت: بازیکنانی که نتیجه استعدادیابی سال های اخیر فدراسیون بدمینتون هستند می توانند در مسابقان بین المللی جوانان در سمنان با آمادگی کامل به رده بندی جهان وارد شوند و یا جایگاه خود را در این رده بندی ارتقا بخشند.
مشاور عالی فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی با بیان اینکه استعدادیابی در کنار برنامه‌ریزی برای پرورش استعدادها عامل اصلی موفقیت بدمینتون‌بازان ایران در رقابت‌های بین‌المللی است، گفت: کار بر روی رده های سنی پایه برای استعدادیابی اکنون مهمترین رویکرد فدراسیون بدمینتون است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از نتیجه های این استعدادیابی و پرورش استعدادها، دعوت کنفدراسیون بدمینتون آسیا از چهار بدمینتون‌باز جوان و نوجوان ایران برای اردوی آسیایی در کشور مالزی در کمتر از 10 روز دیگر است که بر این اساس، ثریا آقایی و فاطمه بابایی در بخش دختران و امیر جباری و نیما رستم‌پور در بخش پسران به این اردو اعزام می شوند و در صورت تایید استعداد آنها، تا سال 2018 زیر پوشش اردوهای آسیایی قرار می گیرند تا حضور موفقی در مسابقات جهانی داشته باشند.
مهاجر، درباره روند استعدادیابی فدراسیون بدمینتون گفت: تمام هیات های بدمینتون استان ها موظف به ایجاد و مشخص کردن کمیته و مربی استعدادیاب شدند و این روند باید از شهرستان به استان، از استان به منطقه و به مرکز کشور ختم شود تا در اردوهای کشوری در چند مرحله زیر نظر مربیان استعدادیاب فدراسیون تکمیل شود و به این ترتیب سالانه 20 تا 30 بدمینتون‌باز به عنوان استعداد تربیت می شوند.
وی یاد آور شد: بر اساس برآوردهای نیمسال اول 96 در کشور 30 هزار بدمینتون باز پسر سازمان‌یافته و 55 تا 60 هزار بدمینتون‌باز دختر سازمان‌یافته داریم، گرایش دختران به این رشته ورزشی بیشتر از پسران است که به دلیل راحت انجام‌شدن این رشته ورزشی بدون نیاز به سالن است.
مشاور عالی فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی گفت: ایجاد و تکمیل زیرساخت های این رشته ورزشی در استان های کشور به ویژه تکمیل طرح های نیمه تمام، ایجاد خانه های بدمینتون و پشتیبانی مالی از طرح استعدادیابی این رشته از سوی وزارت ورزش و جوانان می‌تواند زمینه‌ساز رشد هر چه بیشتر بدمینون و افتخارآفرینی بیشتر بدمینتون‌بازان باشد.
استان سمنان به عنوان مهد پرورش بدمینتون‌بازان کشور 500 بدمینتون باز سازمان یافته دارد که بیش از نیمی از این تعداد را دختران شامل می شود و تعداد بدمینتون بازان غیرسازمان یافته این استان نیز حدود 500 نفر برآورد می‌شود.
استان سمنان با 37 هزار و 400 ورزشکار سازمان یافته، دارنده 2 پایگاه از هشت پایگاه استعدادیابی بدمینتون کشور، در رده ملی و در رده های سنی مختلف، هفت بدمنیتون باز دختر و 2 بدمینتون باز پسر دارد، و در این مسابقات علاوه بر تیم‌های خارجی، یک تیم از استان سمنان در کنار تیم منتخب جمهوری اسلامی حضور دارد.
6103/6026 خبرنگار: مصطفی دهقان ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.