مدیرعامل کانون فرهنگی و اجتماعی بانوان سراوان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ترامپ با سخنان بی پایه و اساس خود که ناشی از کینه و بغض نسبت به ایران بود جایگاه و سواد سیاسی خودش را زیر سوال برد.
فریده یوسفی گفت: رئیس جهموری آمریکا نشان داد که حتی به تعهدات بین المللی و جهانی هم پایبند نیست و با یاوه گویی اتهاماتی به ایران زد که عِرق ملی هر ایرانی را به جوش آورد.
وی افزود: او حتی به نام تاریخی خلیج همیشه فارس گستاخانه دستبرد زد.
این مسئول فرهنگی بیان کرد: نداشن شعور و سواد کافی برای رئیس جمهوری یک کشور مایه ننگ و شرمساری است.
وی تصریح کرد: صحبت های اهانت آمیز ترامپ یک نکته مثبت داشت و آن این بود که ملت بزرگ ایران با عکس العمل به موقع وحدت، انسجام و یکپارچگی خود را نشان دادند.
مدیرعامل کانون فرهنگی و اجتماعی بانوان سراوان گفت: رئیس جمهوری آمریکا به ما یادآوری کرد گنجینه ای مثل خلیج فارس پاره تن ما است و از این ظرفیت ملی باید برای ایجاد وحدت بیشتر بین ملت ایران استفاده کرد.
یکی از کسبه شهرستان سراوان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رئیس جمهوری آمریکا قبل از آنکه بخواهد نام ایران را به زبان بیاورد باید به یک روانپزشک مراجعه کند.
مصطفی دهواری اظهار داشت: ترامپ از تعادل روحی و روانی و سواد کافی برخوردار نیست.
وی افزود: همه ایرانیان عضو سپاه پاسداران و سرباز ملت هستند و سپاه از مرم جدا شدنی نیست.
وی ادامه داد: نقش سپاه پاسداران در از بین بردن تروریستهای تکفیری در خاورمیانه سبب شده است تا همه نقشه های آمریکا و متحدانش در منطقه از بین برود.
وی بیان کرد: سپاه همواره یاور مستضعفان و محرومان بوده و در مقابل مستکبران عالم و تروریست های تکفیری داعش ایستادگی کرده است.
مدرس دانشگاههای پیام نور و آزاد سراوان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: توفیقات روزافزون سپاه در عرصه های نظامی، دفاعی و امنیتی سبب شده است تا ترس بر دل دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران اسلامی بیفتد.
مهدی محمدی اظهار داشت: سخنان نسنجیده دونالد ترامپ در به کار بردن واژه جعلی خلیج ع. ر. ب. ی به جای خلیج فارس سبب شد تا همه ی ایرانیان باهم متحد شوند.
وی بیان کرد: خشم و ناراحتی سیاستمداران آمریکا از ترس موشک های ایران نیست بلکه ناشی از حمایت و همبستگی ملت ایران با رهبری نظام و نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران است.
وی افزود: خوشبختانه سخنان ترامپ سبب شد تا ملت ایران با همه گرایش های مختلف به وحدت برسند و پشتیبان ولایت فقیه، سپاه پاسداران و نیروهای مسلح باشند.
رحمت دلیری یکی دیگر از شهروندان سراوانی به خبرنگار ایرنا گفت: ترامپ دیوانه است و از حماقت خود رنج می برد او حتی در میان مردم آمریکا به یک چهره منفور تبدیل شده است.
وی بیان کرد: چگونه شخصیتی که در کشور خود منفور است برای یک کشور دارای تمدن همچون ایران تعیین تکلیف می کند.
وی تصریح کرد: ترامپ بداند که سپاه سرافراز در قلب ملت ایران جای دارد و ما به عنوان یک ایرانی به سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، بسیجیان قهرمان و سربازان عزیز گمنام خود افتخار می کنیم.
یکی از فرهنگیان سراوانی نیز با بی تاثیر بودن سخنان ترامپ گفت: مرجع تشخیص اینکه ایران به برجام پایبند بوده یا نه بر عهده ترامپ نیست بلکه آژانس انرژی اتمی بارها پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است.
محمد شریف ملازهی اظهار داشت: ترامپ با رفتارهای سیاسی احمقانه خود بدنبال ایجاد چالش های جدید در جهان است.
وی گفت: سخنان دکتر روحانی مثل همیشه از روی منطق و عقلانیت بود و تمام نقشه های شوم دشمنان را باطل کرد.
وی در خصوص به کار بردن نام جعلی خلیج ع .ر. ب . ی به جای خلیج فارس توسط ترامپ نیز گفت: تاریخ گواه نام خلیج فارس است نه ترامپ و نه هیچ کشور دیگری نمی تواند نام این خلیج را تغییر دهد.

**مردم خاش: سخنان ترامپ به دور از عقل و منطق انسانی بود

به گزارش ایرنا مردم شهرستان خاش سیستان و بلوچستان نیز سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را فاقد وجاهت قانونی اعلام کردند.
محمد قلندرزهی یکی از شهروندان خاشی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اظهارات سخیف و خارج از ادب و اخلاق ترامپ اوج دشمنی وی را با ملت بزرگ، متمدن و با فرهنگ ایران نشان داد.
وی افزود: زیر سوال بردن مبحث مهم برجام و توافق کشورهای دنیا در خصوص انرژی هسته ای و فناوری های نوین ایران، تروریست خطاب کردن مردم ایران و سپاه اسلام، طرح مباحث واهی و نیز عربی خواندن خلیج همیشه فارس از سوی ترامپ نهایت دشمنی او را با ملت و دولت ایران نشان داد.
احمد رحیمی یکی دیگر از شهروندان خاشی نیز گفت: تروریست خواندن سپاه و مردم ایران در سخنان رئیس جمهوری آمریکا ناشی از ضعف و بی عقلی وی بود.
وی بیان کرد: ترامپ با طرح اظهاراتی سخیف چهره خشن و منفور خود را به نمایش گذاشت زیرا او با تهدید، تحریم و فشار ایران می خواهد بر جنایت های کشور خود در نقاط مختلف دنیا سرپوش گذارد.
محمد میر یکی دیگر از شهروندان خاشی نیز گفت: دنیا می داند که رئیس جمهوری کنونی آمریکا از تعادل روحی و روانی مناسبی برخوردار نیست.
وی ادامه داد: ترامپ باید برای درمان بیماری خود اقدام کند تا به راحتی نتواند به ملت بزرگ و متمدن ایران اسلامی اهانت کند.
وی تصریح کرد: ایران باید در مقابل زورگویی‌های ترامپ و سران آمریکا شجاعانه بایستد.
7336 ** 7310**3213 خبرنگاران : احسان بختیاری و محمد امین میربلوچزهی ** انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.