به گزارش خبرگزاری ایرنا سید مناف هاشمی شامگاه سه شنبه در حاشیه آغاز به کار اولین ایستگاه سیار اخذ درخواست و صدور کارت ملی هوشمند استان در موسسه نگهداری سالمندان نیکان گرگان که با حضور رییس سازمان ثبت احوال انجام شد، اظهارکرد که کارت ملی هوشمند دروازه‌ای برای اجرای دولت الکترونیک است و با راه اندازی ایستگاه های سیار ،خدمات برای صدور کارت ملی هوشمند افزایش می‌یابد.
وی اضافه کرد که هم اینک 12 فیلد اطلاعاتی در این کارت ها منظور شده است و اگر مباحث مالی و بانکی در آن گنجانده شود ظرفیت خدمت رسانی از طریق کارت های ملی هوشمند افزایش خواهد یافت.
استاندار گلستان افزود: با توجه به اینکه تا پایان سال 1397 کارت‌های ملی کنونی اعتبار خود را از دست می‌دهد ؛ انتظار است که مردم استان در راستای توسعه دولت الکترونیک هر چه زودتر برای دریافت کار ملی هوشمند اقدام کنند.
به گفته وی؛ با صدور کارت ملی هوشمند اطلاعات یکجا تجمیع می‌شود و این امر کمک بزرگی در حوزه آمار و اطلاعات و برنامه ریزی و توسعه استان است.
به گزارش ایرنا همچنین هاشمی با رییس سازمان ثبت احوال کشور دیدار و خصوص مهمترین مسائل و موضوعات این حوزه گفتگو و بر اهمیت ارتقای خدمات الکترونیک در سطح استان تاکید کرد.
وی؛ ثبت احوال را دستگاهی بر پایه آمار دانست و افزود: ارائه آمارهای اساسی از سوی ثبت احوال می تواند برنامه سازان و برنامه ریزان را در مسیر رشد و توسعه کشور یاری کند.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که در 14 شهرستان شامل 30 شهر و 1075 روستا زندگی کرده و از اقوام و مذاهب مختلف هستند.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.