به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین نمادین زنگ استکبار ستیزی با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی، کادر آموزشی و دانش آموزان دبیرستان دخترانه شهیده سودابه احدی شهر سنندج برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این آیین با اشاره به رویدادهای یوم الله 13 آبان اظهار کرد: تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در 13 آبان سال 1343، کشتار دانش‌ آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 1358 سه رویداد مهم این روز است.
رشید قربانی افزود: ماهیت هر سه رخداد، مبارزه با استکبار جهانی و دخالت های آمریکا در روند انقلاب اسلامی ایران بود بر همین اساس این روز به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار نامگذاری شد.
وی با اشاره به فرمایشات چند روز اخیر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان گفت: رهبری در این دیدار بر افزایش بصیرت و آگاهی و دشمن شناسی دانش آموزان، افزایش رشد و توان علمی و همچنین افزایش خودباوری در میان این قشر تاکید کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر اینکه همه ما باید این سه مولفه را مورد توجه قرار دهیم، یادآور شد: کشوری که از لحاظ علمی پیشرفته نباید نمی تواند در زمینه های مختلف به توسعه برسد.
قربانی تاکید کرد: نظام حاکم بر آمریکا بیشترین دشمنی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم با کشور ما ایجاد کرده است و بر این اساس همه بخصوص قشر جوان و نوجوان جامعه باید با افزایش رشد علمی، توان خود در مقابله با توطئه های دشمن را افزایش دهند.
در ادامه این آیین زنگ استکبار ستیزی توسط مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نواخته شد.
استان کردستان سال تحصیلی (97 - 96) را در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی با 12 هزار کلاس درس و حضور 285 هزار دانش آموز و 26 هزار پرسنل آموزشی، پرورشی و خدماتی آغاز کرد.
هر سال در روز 13 آبان به مناسبت تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه، کشتار دانش ‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا راهپیمایی ضد استکباری در سراسر کشور برگزار می شود.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.