سید احسن علوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ترامپ شخصیتی متزلزل است که ثبات روانی ندارد و می خواهد با حقه بازی و خود را به دیوانگی زدن، اقتصاد آمریکا را با فروش سلاح بهبود ببخشد.
وی با اشاره به سخنان اخیر ترامپ در مورد برجام افزود: برجام یک معاهده بین المللی است و فقط مربوط به آمریکا یا ایران نیست و معتقدم صحبت های ترامپ به جزء یاوه گویی و ماجراجویی نیست.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته و کشورهایی که درگیر مساله برجام هستند سخنان رئیس جمهور آمریکا در این زمینه را محکوم کردند.
علوی یادآور شد: ترامپ در زمینه هایی در تلاش است برای منافع خود از ترفندهای مختلف استفاده کند اما در عین حال در برخی جاها نیز عقب نشینی هایی دارد که با این حرکات آبروی بین المللی آمریکا را هر چه بیشتر مخدوش می کند.
علوی با بیان اینکه بسیاری از نظریه پردازان و سیاست مداران سخنان ترامپ را رد می کنند، گفت: در این میان موضوعی که وجود دارد اینکه مطالبی که ترامپ بیان می کند قبلا توسط برخی از نظریه پردازان نوشته شده و او فقط مجری و بیان کننده آنها است.
وی به سخنان سخیف ترامپ در مورد تحریم سپاه پاسداران نیز اشاره کرد و افزود: تحریم های آمریکا مساله جدیدی نیست و تاکنون نیز کاری از پیش نبرده است بلکه موجب می شود مسئولان منسجم تر از گذشته باشند.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از خصوصیات و صفات بارز مردم و مسئولان جمهوری اسلامی این است که هر جایی بیگانگان می خواهند، رخنه کنند به هم نزدیک تر شده و منجسم تر از گذشته از نظام دفاع می کنند.
به گفته وی، هر چند تحریم ها اثرات منفی نیز داشته و این موضوع کاملا عادی است اما پیامدهای مثبت آن بسیار بیشتر از پیامدهای منفی است.
علوی همچنین به استفاده ترامپ از نام جعلی برای خلیج فارس اشاره و اظهار کرد: اینگونه موارد برای ایران کاملا عادی شده و حالت مضحکه دارد چرا که خلیج فارس داری سند و مستندات تاریخی است.
وی با بیان اینکه خلیج فارس جغرافیا و نقشه جدایی ناپذیر ایران است، گفت: رئیس جمهوری آمریکا و سران استکبار هر ازگاهی برای اینکه حرکاتی ماجراجویانه داشته باشند و بتوانند تنشی ایجاد کنند اینگونه مسائل را مطرح می کنند و این حرف ها نیز کهنه، قدیمی و تکراری است و قطعا نتیجه ای جز شکست و نا امیدی برای آنان نخواهد داشت.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.