یحیی کمالی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون گفتار و عملکرد آمریکا در بحث برجام مغایر با معاهدات حقوقی، بین المللی و مبانی حقوق بشری دنیا بوده است.
وی تاکید کرد: برحام یک توافق بین المللی است و برای همه کشورهایی که این قرار داد را امضا کردند الزامی است و هیچ کشوری حق خروج یکجانبه از برجام را ندارد.
عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر کشوری از برجام خارج شود، قوانین مسلم بین المللی را زیرپا گذاشته و به عنوان نقض کننده پایبندی در معاهدات بین المللی شناخته خواهد شد.
وی با بیان اینکه ترامپ در سخنان اخیر خود ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد افزود: بر کسی پوشیده نیست اغلب گروه های تروریستی در حال حاضر مورد حمایت دولت آمریکا هستند و تلاش کردند با اختلاف افکنی میان دولت ها و مردم دنیا به اهداف خود برسند.
کمالی پور ادامه داد: امروز با کوشش ها و مجاهدت های دولت، مردم و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، دشمنان نتوانستند به اهداف خود در منطقه دست پیدا کنند و شکست خوردند و همین سردرگمی باعث شده به ملت بزرگ ایران و به نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توهین کنند.
وی تاکید کرد: با سخنان چند روز قبل ترامپ ، آمریکا در دنیا منزوی خواهد شد و کشورهای غربی علیه او موضع گرفته و ترامپ تنها شده است و از برجام خود را خارج کرده است.
کمالی پور با بیان اینکه آمریکا در شرایطی نیست که به کشور ما حمله کند تصریح کرد: ترامپ و دولت آمریکا هر اقدامی علیه ملت ایران انجام دهد با پاسخ کوبنده ای از طرف مردم و دولت ایران مواجه خواهد شد.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به زودی بیانیه ای در رابطه با سخنان واهی ترامپ صادر خواهد کرد و در ادامه اقداماتی در مقابله با اظهارت ترامپ و رفتارهای آمریکا انجام خواهد داد.
وی با اشاره به پاسخ رئیس جمهوری به اظهارات ترامپ افزود: دکتر روحانی از منظر دیپلماسی و با استفاده از مبانی علمی، تخصصی و حقوقی به سخنان بی ادبانه و نابخردانه ترامپ رل پاسخ داد .
خبرنگار:داود رجبی بهجت** انتشار : بهنام احمدی *
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.