علی اکبر کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در صورتی که آمریکا بخواهد برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم های جدید و یا تصمیمات غیرعقلایی وضع کند با پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.
وی بیان کرد: سپاه پاسداران جمهوری اسلامی یکی از ارکان حاکمیتی و حافظ اقتدار و امنیت کشور و حافظ انقلاب اسلامی است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سپاه پاسداران جمهوری اسلامی مهمترین نیرویی است که با حضور فعال خود در سطح منطقه جریان تروریستی که آمریکایی ها، صهیونیست ها و عوامل منطقه ای آنان ایجاد کرده اند را مهار کرده است.
کریمی اظهار کرد: کینه توزی که آمریکا نسبت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارد ناشی از پیروزی ها، دستاوردها و موفقیت های این نیروی مقتدر و نظام جمهوری اسلامی در منطقه است.
وی گفت: امید است ترامپ مواضع غیرعقلایی را اتخاذ نکند که موجب دردسر برای آمریکا و کشورهای دیگر شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مواضع غیرمنطقی و غیرعقلایی رئیس جمهور آمریکا در ماه های اخیر به ویژه در خصوص برجام مورد نقد و انتقاد جهانیان و حتی داخل آمریکا و هیات حاکمه این کشور قرار گرفته است.
کریمی بیان کرد: ترامپ تصور می کند که با فشار و تحریم از مجرای برجام می تواند تغییر رفتار ایران در منطقه و حضور فعال جبهه های مقاومت ایجاد کند درحالیکه این مواضع خام و غیرمنطقی است.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران پایبندی صادقانه خود را بر آنچه در برجام تعهد کرده نشان داده و به اثبات رسانده است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران مواضع قاطع و کوبنده ای در برابر رفتارهای غیرمنطقی خواهد داشت و تمهیدات لازم برای هر سناریو مواضع مقابله به مثل خواست های غیرمنطقی آمریکا در نظر گرفته شده است.
کریمی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از جمله هیات حاکمه، دولت، مجلس، قوه قضاییه، نیروهای مسلح و در راس همه رهبر معظم انقلاب یک موضع مشخص و واحد دارد و از مواضع حقوقی، قانونی و انقلابی خود کوتاه نخواهد آمد.
روز چهارم مرداد ماه امسال «کاتسا » موسوم به قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم، که بر اساس آن ایران، کره شمالی و روسیه هدف قرار گرفته شد و این قانون در مجلس نمایندگان آمریکا با 419 رای موافق و 3 رای مخالف به تصویب رسید.
2 روز بعد در ششم مرداد ماه امسال سنای آمریکا نیز با 98 رای با آن موافقت کرد و دونالد ترامپ 11 مردادماه با امضای این مصوبه، آن را تبدیل به قانون کرد.
در این قانون قید شده که تحریم‌های مربوط به گروه‌های تروریستی باید علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال شود و بر اساس این قانون دولت آمریکا موظف است ظرف 90 روز این تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کند.
دونالد ترامپ بر اساس قانون کنگره آمریکا باید تا 15 اکتبر (23 مهر) گزارشی معتبر از پایبندبودن یا نبودن ایران به برجام ارائه کند.
اظهارات مکرر ترامپ نشان از آن دارد که او می خواهد از تایید پایبندی تهران به برجام بر خلاف هشت گزارش پذیرفته شده آژانس بین المللی انرژی اتمی، خودداری کند.
در این صورت کنگره آمریکا 60 روز فرصت خواهد داشت تا درباره تحریم هایی که بر اساس توافق برجام با پشتوانه قطعنامه شورای امنیت لغو شده است، تصمیم گیری کند.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.