به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد رشیدی روز سه شنبه در دیدار مشاور وزیر تعاون کار و رفاه کشور با نمانیده ولی فقیه در کردستان با اشاره به تخصیص هزار میلیارد تومانی به روستاهای استان افزود: سهم روستاهای استان کردستان از این میزان سه هزار میلیارد ریال است.
وی اظهار کرد: نبود اشتغال و تولید مهم ترین مشکل کردستان است اما با سرمایه گذاری در این استان می توان به تولید و اشتغال رسید.
وی ادامه داد: وزارت تعاون کار و رفاه در سال جاری برنامه های خوبی در زمینه اشتغال فراگیر در کشور دارد.
وی رسالت خطیر تعاون کار و رفاه اجتماعی را امید آفرینی، فرهنگ سازی، همراهی و مشارکت مدنی عنوان کرد و گفت: در همین راستا با هدف ایجاد اشتغال خانگی تسهیلات 336 میلیارد ریالی به بخش اشتغال خانگی تخصیص یافته است.
وی با اشاره به اینکه پتانسیل آبی استان کردستان 2 برابر ظرفیت کشوری است و در توسعه استان می تواند تاثیرگذار باشد اظهار کرد: کردستان، استان کشاورزی محسوب می شود و نیازمند تخصیص آب بیشتری است که در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی افزایش تخصیص آب کردستان به تصویب رسیده است.
وی ظرفیت های گردشگری، اماکن تاریخی و مذهبی و پتانسیل دام و دامداری استان را هم مطلوب ارزیابی کرد و گفت: توجه به ظرفیت های کردستان منجر به تحولات چشمگیری در استان خواهد شد.
وی تعداد واحدهای صنعتی استان را 10 واحد اعلام کرد و افزود: هشت هزار و 500 نفر در بخش صنعت اشتغال دارند.
وی با اشاره به نرخ مرکز آمار حدود 92 هزار و 483 نفر در استان کردستان بیکار هستند گفت: هر ساله در استان کردستان هزار نفر جویای کار به جامعه بازار کار استان افزوده می شوند.
وی جمعیت فعال است را 567 هزار نفر و جمعیت شاغل استان 475 هزار نفر بیان کرد و افزود: نرخ بیکاری استان در سال گذشته 15.2 درصد بوده و این شاخص در سال جاری به 12.7 درصد رسیده است.
وی ادامه داد: درآمد سرانه استان کمتر از متوسط کشوری و این استان از لحاظ سپرده گذاری رتبه 27 کشور را دارد.
کردستان در زمینه آبی رتبه 18 کشور دارد و تعداد 9 سد در استان به بهره برداری رسیده است.
**خبرنگار: شیوا اردلان منش**انتشار دهنده: امید بهمنی
7352/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.