به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: در بحث اشتغالزایی باید آمارها را واقعی کنیم زیرا ممکن است برخی از وام ها به اشتغال تبدیل نشوند.
وی با بیان اینکه تمام آمارهای مرکز آمار را قبول دارم، گفت: آمار اشتغال ایجاد شده گاه در آمار چندین دستگاه اجرایی عنوان می شود که این رویه باید اصلاح شود.
استاندار لرستان افزود: ما به دنبال مچ گیری نیستیم ولی نباید اجازه دهیم وام های داده شده به انحراف کشیده شوند.
وی با تاکید بر لزوم تفکیک منابع اشتغال اظهار کرد: باید مشخص شود چقدر از صندوق توسعه ملی و چقدر از اعتبارات رونق تولید استفاده می شود.
خادمی با بیان اینکه باید در راستای جذب کارورزها تلاش بیشتری شود، افزود: جذب این افراد فرصتی برای کارفرمایان است چراکه آنها در این رابطه هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند.
وی با بیان اینکه باید کار علمی و درستی از سند اشتغال بیرون بیاید، گفت: جریان های اقتصادی در استان لرستان متنوع هستند؛ ممکن است تولید همراه با اشتغال باشد و ممکن است تولیدی بدون ایجاد اشتغال صورت گیرد.
وی افزود: برخی از فعالیت های عمرانی اشتغالزایی موقتی دارند لذا باید برای اشتغال پایدار برنامه ریزی شود.
استاندار لرستان اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی باید دستورالعمل ها مربوط به ایثارگران را رعایت کنند.

** ایجاد 25 هزار شغل در لرستان در سال 95
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان نیز در این نشست گفت: سال گذشته بیش از 25 هزار شغل در استان لرستان ایجاد شده است.
علی آشتاب افزود: طبق سامانه رصد آمار بیکاران لرستان در سال 92، 113 هزار نفر بوده که این آمار در پایان سال 95 به 69 هزار نفر رسیده است.
وی بیان کرد: سال گذشته 12 جلسه کارگروه اشتغال با 84 مصوبه برگزار شده که از این مجموع 57 مصوبه اجرایی شده و 22 مصوبه در حال اجرا است.
7872/7274
خبرنگار: الهیار محمودی فر و مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.