علی حسن زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: محلات در اجرای طرح روستا تعاون در استان مرکزی پیشرو است به طوری که در این 2 روستا هسته اولیه و مجمع تعاونی تشکیل شده و در مرحله ثبت شرکت قرار دارد.
وی ادامه داد: بر اساس طرح روستا تعاون در نخجیروان طرح یکپارچه سازی 60 هکتار از 300 هکتار زمین های کشاورزی با هدف استفاده بهینه از منابع آب و خاک، اشتغالزایی و افزایش تولید اجرا شده است.
وی بیان کرد: طرح های جانبی دیگر در دست اجرا در قالب روستا تعاون در نخجیروان راه اندازی کارگاه های فراوری و بسته بندی محصولات کشاورزی است.
حسن زاده اظهارکرد: با اجرای این طرح ها در روستای نخجیروان، 30 تا 40 فرصت اشتغال جدید ایجاد خواهد شد ضمن اینکه سودآاوری را با یکپارچه سازی اراضی کشاورزی تا 2 برابر افزایش می دهد.
رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی محلات گفت: در طرح روستا تعاون ورعلیا نیز کارگاه های بسته بندی محصولات کشاورزی و تولید محصولات خاص با توجه به توانمندی همان روستا در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان کرد: با اجرای طرح تعاون روستا در روستای مذکور 10 فرصت اشتغال جدید ایجاد خواهد شد.
حسن زاده اجرای طرح روستا تعاون در منطقه گردشگری خورهه با توجه به جاذبه های تاریخی این روستا از طرح های دیگر در دست اجرا در راستای طرح روستا تعاون بیان کرد .
وی افزود: طرح روستا تعاون در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال و در راستای پیاده سازی برنامه اشتغال فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استفاده بهینه از ظرفیت ها و توانایی های اجرایی بخش تعاون در روستاها اجرا می شود.
رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی محلات ادامه داد: این طرح در روستاهایی قابلیت اجرا دارد که با شاخص ها و معیارهای تعیین روستاهای مورد حمایت و مشمول اجرای ماده 27 قانون برنامه مورد تایید مراجع ذیربط قرار گیرد و دارای مشخصاتی از قبیل داشتن بیش از 50 خانوار ساکن، طرح هادی اجرا شده و ضریب مشارکت پذیری بالا باشد.
حسن زاده گفت: هدف از اجرای طرح تعاون روستا توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی روستاها است و فعالیت های توسعه ای روستا بر مبنای بهره گیری از ظرفیت های موجود در روستا و یا عضویت ساکنان روستایی دنبال می شود.
شهرستان محلات دارای 55 هزار نفر جمعیت ، 42 روستا با چهار هزار و 560 نفر جمعیت روستایی است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.