به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی یکشنبه شب در نشست با تعدادی از جوانان اصلاح طلب چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از مجموع 250 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر و مشوق های اشتغالزایی در کشور در حدود 4.21 درصد برابر 11 هزار میلیارد ریال برای افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی این استان در سال جاری اختصاص داده شد.
وی افزود: سه هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات از محل اقتصاد مقاومتی در سال 1396 به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: با جذب این تسهیلات نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری از 20.2 درصد به 10 درصد و حتی پائین تر خواهد رسید.
وی یادآور شد: سال گذشته 33 هزار و 500 متقاضی شغل در چهارمحال و بختیاری وجود داشت که برای 14 هزار و 300 نفر اشتغال ایجاد شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: براساس آمار سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت یازدهم برای 41 هزار و 900 نفر در چهارمحال و بختیاری اشتغال ایجاد شده است.
وی گفت: سال گذشته نرخ مشارکت در چهارمحال و بختیاری از 36 به 40 درصد افزایش پیدا کرد.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: رشد دانش آموختگان دانشگاهی، بازگشت نیروی کار از کشورهای خلیج فارس و استان های دیگر، بالا رفتن نرخ مشارکت و وارد شدن متولدین دهه های 60 و 70 به بازار کار ،از مهمترین علت های افزایش نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در سال گذشته محسوب می شود.
وی افزود: مسئولان چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم 177 سفر به شهرستان ها، بخش ها و مناطق محروم استان داشته اند.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در این سفرها یکهزار و 45 طرح تصویب شد که 83 درصد این مصوبات اجرایی شده و بقیه در حال پیگیری و اجرا است.
وی یادآور شد: برگزاری نشست با اعضای 70 سازمان مردم نهاد چهارمحال و بختیاری در این مدت یکی از مهمترین اقدامات مسئولان با هدف تسریع در روند توسعه ای استان محسوب می شود.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: در دوران پسابرجام 75 هزار میلیارد ریال فاینانس برای تکمیل و بهره برداری از 45 طرح مهم چهارمحال و بختیاری مانند فولاد سفیددشت، پتروشیمی لردگان و چادر مشکی حجاب شهرکرد اختصاص یافت.
وی گفت: این در حالی است که از میان هفت طرح مشابه در کشور تنها کارخانه فولاد سفید دشت به بهره برداری رسیده و فاز دوم آن نیز تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: کارخانه تولید چادر مشکی حجاب شهرکرد پس از 24 سال پیگیری توانست در دولت یازدهم و در دوران پسابرجام تکمیل و بهره برداری شود.
وی با اشاره به آبرسانی سیار به 220 شهر، روستا و شهرک صنعتی چهارمحال و بختیاری در ابتدای دولت یازدهم افزود: با پیگیری های انجام شده و اجرای طرح های آبرسانی به نقاط مختلف استان این تعداد هم اینک به 27 مورد کاهش یافته است.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: اجرای طرح انتقال آب بن – بروجن با هدف تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی حدود 500 هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری، از مهمترین طرح های دولت یازدهم در این مدت بوده است.
وی یادآور شد: به منظور اجرای این طرح ،سال گذشته یکهزار و 930 میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف اختصاص پیدا کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: به تازگی قراردادی با صنایع پوشاک ایران منعقد شده تا براساس آن 20 کارگاه در روستاهای استان فعال و با سرمایه گذاری 720 میلیارد ریالی برای یکهزار و 500 نفر شغل ایجاد کند.
وی گفت: توسعه محور های ارتباطی، حفر تونل ها، افزایش بزرگراه ها از 110 به 350 کیلومتر، ارتقای شاخص های بهداشت و درمان، موافقت دولت برای احداث آزادراه لردگان – ایذه، ساخت مدرسه، پیگیری احداث راه آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز و انعقاد تفاهمنامه با شرکت دایلیم کره جنوبی، ساخت راه آهن مبارکه – شهرکرد، برقرسانی، آبرسانی و گازرسانی به مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری از مهمترین اقدامات دولت یازدهم در این استان محسوب می شود.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: در این مدت زیرسازی معابر یک میلیون و 600 هزار مترمربع از روستاها، اختصاص حدود 200 دستگاه ماشین آلات به شهرداری ها و دهیاری ها، پرداخت دو هزار و 600 میلیارد ریال مطالبات شهرداری ها از محل فروش 10 درصد زمین های دولتی، توسعه بیمارستان های شهرکرد و لردگان، بهره برداری از بیمارستان های چلگرد و مالخلیفه، تلاش برای تکمیل بیمارستان بروجن و پیگیری به منظور احداث بیمارستان 540 تختخوابی در مرکز چهارمحال و بختیاری از سوی مسئولان استان انجام شد.
وی افزود: در دولت یازدهم به تمامی دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری بخشنامه شد تا نیاز خود را از تولیدات داخل استان خریداری و از خرید حصولات مشابه تولیدی در خارج از استان خودداری کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری به اعلام خبر تغییر مدیران ضعیف اشاره و تصریح کرد: از زمان اعلان این
خبر تاکنون بیش از 10 مدیرکل در استان تغییر کرده اند.
وی یادآور شد: در دولت یازدهم رعایت عدالت و توازن منطقه ای چهارمحال و بختیاری در انتخاب و انتصاب مدیران کل دستگاه های اجرایی استان مورد توجه قرار گرفت.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: استفاده از توان نیروی انسانی تمامی نقاط چهارمحال و بختیاری، بهره مندی از پتانسیل قومیت های مختلف، انتصاب جوانان و بانوان به عنوان مدیر و فاصله از جناح بازی، شخصی نگری و نظرات سلیقه ای مورد توجه مدیران دولت تدبیر و امید در استان بوده است.
وی گفت: در این مدت به مدیران کل دستگاه های اجرایی توصیه و تاکید جدی شد تا از رسانه های گروهی شکایت نکنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: انتقاد منصفانه، علمی و کارشناسی به دور از هرگونه نظر شخصی، سلیقه ای و جناحی مورد توجه مسئولان استان در دولت یازدهم بوده است.
وی با اشاره به تلاش مسئولان چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم برای برگزاری انتخابات سالم افزود: این استان توانست رتبه نخست کشوری در برقراری امنیت و برگزاری انتخابات را به خود اختصاص دهد.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: بازگشایی امتداد بلوار آیت الله کاشانی، عقب نشینی خیابان ملت، عقب نشینی دیوار دانشگاه شهرکرد، احداث کمربندی شمال، ادامه ساخت کمربندی جنوب، بهره برداری از فرهنگسرای بزرگ ارشاد، توسعه بیمارستان آیت الله کاشانی و اجرای بسیاری طرح های توسعه ای دیگر از مهمترین اقدامات دولت یازدهم در مرکز چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد گردشگری از دیگر فعالیت های مهم و قابل توجه دولت یازدهم در این استان است.
وی اظهار کرد: بزودی عملیات اجرایی دهکده المپیک، سلامت و گردشگری چهارمحال و بختیاری با افزون بر هشت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان سامان آغاز خواهد شد.
سلیمانی دشتکی گفت: با اجرای این طرح بزرگ وضعیت اشتغال و اقتصاد منطقه متحول می شود.
شاخص های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، سیاسی، بهداشت، درمان، عمرانی و غیره چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم متحول شد.
در این نشست تعدادی از جوانان اصلاح طلب چهارمحال و بختیاری نظرات، دیدگاه ها و پیشنهادات خود را درباره سیاست ها، برنامه ها و عملکرد دولت تدبیر و امید در سطح ملی و استانی ارائه کردند.
خبرگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.