هیوا رحیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایمن سازی و ضد سرقت کردن صنادیق صدقات این نهاد با هدف جلوگیری از دسترسی سارقان به این صندوق ها انجام خواهد شد و این کار در بسیاری از شهرستان های استان انجام شده است.
وی افزود: ایمن سازی و ضد سرقت کردن این صندوق ها با استفاده از تعویض و تغییر شکل شیار ورودی پول به صندوق با استفاده از قطعه فلزی از جنس فولاد و غیرقابل دستکاری انجام شده است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با اشاره به وجود چهار هزار و 400 صندوق صدقات ثابت نصب شده در سطح معابر استان ادامه داد: تاکنون 100 صندوق در سطح شهر سنندج و بیشتر در مکان های آسیب زای این شهر ایمن سازی شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین آسیب ما در زمینه سرقت از صندوق ها در شهرستان های سقز، قروه و سنندج بود افزود: هم اکنون کار ایمن سازی و ضد سرقت کردن صندوق ها در اکثر شهرستان های استان بصورت کامل انجام شده است و بدون شک با ضد سرقت کردن تمامی صنادیق سطح استان وضعیت موجود صندوق ها بهبود می یابد.
به گفته وی در حال حاضر جایگزین کردن روش های نوین و الکترونیکی در کنار اصلاح صندوق های صدقه مورد توجه قرار دارد و به صورت جدی پیگیری می شود.
رحیمی اعلام کرد: در این راستا استفاده از روش هایی نظیر صدقه پیامکی از طریق ارسال کد ussd و با شماره گیری کد #87*8877* که مخصوص کمک به نیازمندان استان است و اپلیکیشن های موبایلی و همچنین نصب صندوق‌های الکترونیکی در ایستگاه های اتوبوس و معابر عمومی در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه این روش ها با هدف تسریع و تسهیل در کمک به نیازمندان، کاهش هزینه های اضافی و همچنین جلوگیری از سرقت در کمک های مردمی ایجاد شده است افزدود: هم اکنون 45 هزار خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوده و از خدمات و حمایت های این نهاد بهره مند می شوند.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشاردهنده: امید بهمنی
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.