به گزارش ایرنا ، صفر توحیدی روز دوشنبه در جلسه بررسی کمک های مردمی به مدد جویان افزود: در 6 ماه اول پارسال خیران بیش از 95 میلیارد ریال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل کمک کرده بودند که این رقم در مدت مشابه امسال 19 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: کمیته امداد از طریق بانک اطلاعاتی که همه نیازهای خانوار تحت حمایت در آن گنجانده شده، کمک‌‌های مردمی را بین مددجویان توزیع می‌کند که این امر رسیدگی به امور فقرا را تسریع و تسهیل بخشیده است.
وی با اشاره به اینکه کمک ‌های مردمی برای رفع مشکلات مددجویان در زمینه‌های معیشتی، ساخت و تعمیر مسکن، بهداشت و درمان، تحصیل و تامین جهیزیه هزینه شده بیان کرد: موظف هستیم در اسرع وقت کمک‌های خیران و نیکوکاران را به دست خانوارهای تحت حمایت برسانیم.
توحیدی گفت: با بیان اینکه اردبیلی‌ ها در 6 ماهه اول امسال حدود 20 میلیارد ریال نیز صدقه پرداخت کرده‌اند، گفت: صدقات پرداختی خیران امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه پرداخت صدقه یکی از مهم ترین طرح‌ های مشارکتی کمیته امداد برای رفع مشکلات نیازمندان است، افزود: تلاش می شود با استفاده از ابزار و روش‌های نوین و الکترونیکی بیش از پیش روند خدمت رسانی به خانواده های بی‌بضاعت و نیازمند تسریع یابد.
وی با اشاره به اینکه خیران می‌توانند از طریق کد آنی ‌پرداخت #045*8877* به شکل ساده‌تری صدقات خود را در اختیار خانوار تحت حمایت قرار دهند، بیان کرد: نیکوکاران از طریق گوشی‌های همراه، در هر زمان و مکانی می‌توانند با شماره گیری این سامانه کمک‌های خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست مددجویان برسانند.
وی با اشاره به پرداخت بیش از 20 میلیارد ریال زکات توسط خیران اردبیلی در این مدت اظهار کرد: پرداخت زکات هم امسال نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 24 درصد افزایش یافته است که همچنان شاهد پرداخت این واجب الهی توسط کشاورزان و مردم نیکوکار استان هستیم.
وی با بیان اینکه مشارکت هر چه بیشتر خیران در حمایت از اقشار آسیب پذیر، رفع نیازهای اساسی و کمک به توانمندسازی آنان را در پی دارد، افزود: ترویج سنت‌های حسنه اسلامی یکی از مهمترین فعالیت‌های کمیته امداد در سطح جامعه است تا بتوان با یاری نیکوکاران همبستگی اجتماعی را ارتقا بخشیده و شادی را به کانون خانواده های نیازمند و بی بضاعت به ارمغان آورد.
26 هزار و 238 خانوار در استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.