به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ صفر توحیدی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه نیکوکاران 11 میلیارد و 300 میلیون تومان در شش ماهه نخست سال‌جاری به خانوار تحت حمایت کمک کرده‌اند، گفت: کمیته امداد از طریق بانک اطلاعاتی که تمامی نیازهای خانوار تحت حمایت در آن گنجانده شده، کمک‌‌های مردمی را بین مددجویان توزیع می‌کند که این امر رسیدگی به امور فقرا را تسریع و تسهیل بخشیده است.

وی با بیان اینکه کمک‌های مردمی نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته افزایش 19 درصدی داشته است، افزود: در شش ماهه نخست سال 95، خیران بیش از 950 میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کمک کرده بودند.

توحیدی با اشاره به اینکه کمک‌های مردمی برای رفع مشکلات مددجویان در زمینه‌های معیشتی، ساخت و تعمیر مسکن، بهداشت و درمان، تحصیل و تأمین جهیزیه هزینه شده است، بیان کرد: موظف هستیم در اسرع وقت کمک‌های خیران و نیکوکاران را به دست خانوار تحت حمایت برسانیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان با بیان اینکه اردبیلی‌ها حدود دو میلیارد تومان صدقه پرداخت کرده‌اند، گفت: صدقات پرداختی خیران نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته افزایش چهار درصدی داشته است.

وی با اعلام اینکه پرداخت صدقه یکی از مهم‌ترین طرح‌های مشارکتی کمیته امداد برای رفع مشکلات نیازمندان است، افزود: تلاش داریم با استفاده از ابزار و روش‌های نوین و الکترونیکی بیش از پیش روند خدمت رسانی به خانوار بی‌بضاعت را تسریع دهیم.

توحیدی با اشاره به اینکه خیران می‌توانند از طریق کد آنی‌پرداخت #045*8877* به شکل ساده‌تری صدقات خود را در اختیار خانوار تحت حمایت قرار دهند، بیان کرد: نیکوکاران از طریق گوشی‌های همراه، در هر زمان و مکانی می‌توانند با شماره گیری این سامانه کمک‌های خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست مددجویان برسانند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان به پرداخت بیش از دو میلیارد تومانی زکات توسط خیران اردبیلی اشاره کرد و گفت: پرداخت زکات نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته افزایش 24 درصدی داشته است که همچنان شاهد پرداخت این واجب الهی توسط کشاورزان و مردم نیکوکار استان هستیم.

وی با بیان اینکه مشارکت هر چه بیشتر خیران در حمایت از اقشار آسیب پذیر، رفع نیازهای اساسی و کمک به توانمندسازی آنان را در پی دارد، افزود: ترویج سنت‌های حسنه اسلامی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد در سطح جامعه است تا با یاری نیکوکاران بتوانیم همبستگی اجتماعی را ارتقاء بخشیده و شادی بخش کانون مستمندان باشیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 755216
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.