مجید بزرگی راد روز سه شبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه کمیته امداد متولی رفع بخشی از نیازهای دو دهک پایین جامعه است، افزود: این دو دهک عمدتا فقرا و محرومان را تشکیل می دهند.
وی اظهار کرد: محرومان به لحاظ سلامت جسمی و روانی در معرض آسیب های جدی تری قرار دارند ، بنابراین هزینه های مترتب بر این افراد و طبعا هزینه های پرداختی از جیب آنان نیز نسبت به دهک های بالای جامعه بیشتراست .
وی با بیان اینکه نهادهایی در جامعه وظیفه ارائه خدمات حمایتی در بخش درمان را به عهده دارند ، اظهار کرد: مسئولیت حوزه سلامت مردم متشکل از دستگاه هایی همچون دانشگاه علوم پزشکی ، وزارت رفاه است که در این میان جایگاه کمیته امداد با توجه به فلسفه وجودی این نهاد ، نگاه حمایتی در بخش بهداشت و درمان و بیمه های اجتماعی است.
بزرگی راد تصریح کرد: این نهاد علاوه بر رفع مشکلات معیشتی مردم ، افراد دارای بیماری های خاص و صعب العلاج را نیز در شرایطی که مجبور به فروش دارایی و املاکشان شده اند اما بازهم تمکن مالی ندارند ، تحت پوشش قرار داده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گیلان با بیان اینکه بخشی از ورودی های کمیته امداد را بیماران تشکیل می دهند ،افزود : کمیته امداد بر اساس مصوبه مجلس یک سازمان بیمه گر اصلی در بین چهار سازمان بیمه گر کشور یعنی سازمان بیمه سلامت ، بیمه تامین اجتماعی ، تامین اجتماعی نیروهای مسلح است .
وی با یادآوری اینکه در کشور یک و نیم میلیون نفر و در استان گیلان حدود 60 هزار نفر تحت حمایت بیمه خدمات درمانی کمیته امداد هستند ، تصریح کرد: همه خدماتی را که سایر بیمه های پایه به بیمه شدگان خود پرداخت می کند، کمیته امداد هم به مدد جویان تحت حمایت خود ارائه می دهد .
وی اضافه کرد: سیاست و منابع در این نهاد مشترک و دولتی است و از طرف وزارت کار ، رفاه و امور اجتماعی پرداخت می شود .
بزرگی راد به بخش بیمه مکمل یا بیمه حمایتی کمیته امداد که آن را از سایر بیمه ها متمایز می کند نیز اشاره و بیان کرد: به طور معمول سایر بیمه ها بخش بیمه مکمل یا بیمه حمایتی کمیته امداد را ندارند اما درصورت وجود به بخش تجاری بیمه های خصوصی واگذار کرده اند و با یک سرانه ای که از بیمه شدگان خود می گیرند به آنان بیمه تکمیلی ارائه می دهند .
وی ادامه داد: بیمه حمایتی کمیته امداد در کنار بیمه پایه آن رایگان است و مددجویان از سبد خدمات حمایتی که عمدتا کمک هزینه های فرانشیز ، توانبخشی ، ، هزینه ی نگهداری و پرستاری در منزل ، خرید تجهیزات توانبخشی ، خرید کلیه برای بیماران پیوندی ، هزینه ایاب و ذهاب بیماران خاص را شامل می شود، بهره مند هستند.
106 هزار خانوار مددجو تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستند.
خبرنگار: مریم سلیمانی **انتشار دهنده: بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.