به گزارش ایرنا، در میزگرد «دیابت و راهکارهای پیشگیری از آن»، محمدناصر رهبر مدیر گروه و احمد محبوبی کارشناس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری دانشگاه علوم پزشکی سمنان، مصطفی حسینی رییس گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان و فاطمه مومنی کارشناس آموزش سلامت حضور داشتند.
در این میزگرد، حاضران درباره موضوعاتی مانند علل و عوامل دیابت، وضع موجود در کشور و استان سمنان، ضرورت فرهنگسازی در این زمینه، عزم ملی و همگانی برای کاهش این بیماری و از بین بردن آن در درازمدت، افزایش تحرک در خانواده ها، ضرورت کاهش مصرف غذاهای آماده، افزایش دانش در این زمینه، تغییر رفتار و اطلاع رسانی به همه اقشار جامعه و در نتیجه تغییر نگرش، مباحثی مطرح کردند.
بیماری دیابت که موجب ناتوانی بدن در تولید انسولین و یا مقاومت آن در برابر انسولین تولید شده می شود، به افزایش سطح قند خون می انجامد.
در سال 1985 در جهان 30 میلیون نفر مبتلا به دیابت بودند که این تعداد در سال 2008 به 230 میلیون نفر افزایش یافته است و دانشمندان برآورد کرده اند در سال 2025 تعداد بیماران دیابتی به 300 میلیون نفر برسد.
طبق نظر کارشناسان بهداشت و درمان کشور: نیمی از مردم ایران به دلیل کم‌تحرکی از بیماری‌های غیرواگیر به ویژه دیابت و چربی خون رنج می برند و هشت درصد افراد بالای 30 سال در کشور به دیابت مبتلا هستند که این رقم بالایی است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.