به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر رامین رضایی زنگنه روز چهارشنبه در نشست اصحاب رسانه با معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در شهر 15 میلیونی لندن تنها چهار دستگاه ام.آر.آی (MRI) وجود دارد و در کل انگلستان نیز فقط 15 نفر حق تجویز ام.آر.آی دارند حال آنکه شهر یک میلیون نفری کرمانشاه هفت دستگاه ام.آر.آی دارد و هر پزشکی می تواند آن را تجویز کند.
وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته فقط 25 درصد مسائل حوزه سلامت در کنترل بخش بهداشت و درمان آن کشور است، افزود: در کشور ما هشت تا 10 درصد حوزه سلامت در کنترل بهداشت و درمان است و مابقی مربوط به سایر بخش هاست.
رضایی بیان داشت: امروز مشخص شده که مهمترین واکسن پیشگیری در جوامع آموزش است و راه و وسیله آموزش نیز در دست رسانه هاست هر چند برخی از رسانه ها نیز به خاطر اهداف ژورنالیستی در جامعه هراس ایجاد می کنند.
وی تاکید کرد که اطلاع رسانی نباید با هراس همراه باشد بلکه مقوله سلامت را باید یک نیاز اجتماعی بدانیم که نیاز به رسانه دارد.
مدیر مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد که جامعه به توسعه نخواهد رسید مگر اینکه انسان های توسعه مداری داشته باشد که از سلامت نسبی برخوردار باشند و باید به همکاری بین بخشی و مشارکت مردمی برای تحقق سلامت باور داشته باشیم.
رضایی با اشاره به تشکیل دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی، خبر از راه اندازی چند برنامه جدید در راستای کمک به سلامت جامعه داد و افزود: اندیشگاه سلامت، کمیته پیام رسان سلامت، کمیته دیده بان سلامت و مرکز اسناد راهبردی سلامت از جمله این برنامه ها هستند.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.