به گزارش ایرنا از کمیته امداد اردبیل، حسین دشتی روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از مدیران مراکز نیکوکاری با اشاره به برنامه‌های این نهاد در جهت ترویج هرچه بیشتر فرهنگ انفاق و احسان در جامعه افزود: مراکز نیکوکاری به منظور بهره‌گیری گسترده از ظرفیت‌های مردمی و تسریع در روند رسیدگی به امور فقرا و مستمندان راه‌اندازی ‌می‌شود و تاکنون نتایج حائز اهمیتی را به همراه داشته‌ است.
وی اظهار کرد: افزایش کمک ها بیانگر اعتماد عمومی به این مراکز است که نقش مهمی در تسهیل خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر ایفا می‌کنند و خیران می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در سریع‌ترین زمان به دست خانواده‌های بی‌بضاعت ساکن در محله و منطقه خود برسانند.
وی با بیان اینکه 35 مرکز نیکوکاری در سطح استان اردبیل فعالیت دارند، اضافه کرد: مراکز نیکوکاری به منظور واگذاری امور مردم به خود آنها راه‌اندازی می‌شوند تا اهالی محل در جریان فرآیند توزیع کمک‌های مردمی بین خانواده‌های مستمند قرار گیرند.
دشتی با بیان اینکه در همزمان با هفته دولت آئین افتتاح 2مرکز نیکوکاری برگزار شد، ادامه داد: مرکز نیکوکاری دانشگاه محقق اردبیلی و مرکز نیکوکاری حضرت ولیعصر(عج) محله ججین اردبیل فعالیت خود را آغاز کردند تا از این طریق بتوان با کمک‌های خیران بیش از پیش پاسخگوی مشکلات دانشجویان نیازمند و خانواده‌های بی‌بضاعت ساکن محله ججین باشیم.
مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه باید مراکز نیکوکاری استقلال مالی، اداری و فکری داشته باشند، بیان کرد: هیات عامل مراکز نیکوکاری را امام جماعات، هیات امنای مساجد و ریش سفیدان و معتمدان محله تشکیل می‌دهند که بدین طریق با شناسایی خانواده‌های نیازمند و ظرفیت‌های خیران می‌کوشند مسائل و مشکلات مددجویان را برطرف کنند.
وی با بیان اینکه تعامل موثر با موسسات خیریه به منظور هم‌افزایی هرچه بیشتر برای حل مشکلات نیازمندان مدنظر کمیته امداد است گفت: خدمت رسانی مراکز نیکوکاری تنها شامل خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد نمی‌شود بلکه تمامی فقرا و نیازمندان محله می‌توانند از خدمات حمایتی این مراکز بهره‌مند شوند.
وی از واگذاری صندوق‌های صدقات به مراکز نیکوکاری خبر داد و افزود: تلاش می شود با واگذاری صندوق‌های صدقات محلات به مراکز نیکوکاری، تمامی کمک‌هایی را که از سوی اهالی محل در قالب صندوق صدقه پرداخت می‌شود با تشخیص و نظر اعضای هیات عامل مراکز، صرف مددجویان تحت حمایت و خانواده‌های نیازمند همان محله شود.
26 هزار و 238 خانوار در استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.