دکتر کامبیز حسن زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برای اولین عطر کشنده ریلکس در داروخانه ها و فروشگاه های کشور مصر توزیع شده و به فروش رسیده است، اظهار کرد: طبق اظهارات مسئولان وزارت بهداشت تاکنون در ایران موردی از وجود عطر قاتل ریلکس گزارش نشده است.
وی افزود: اخبار غیر رسمی در خصوص وجود این عطر در بازار قابل اطمینان نیست و باید بررسی های بیشتری در این ارتباط انجام شود.
دکتر حسن زاده با اشاره به اینکه کردستان استان مرزی است و احتمال وجود کالاهای قاچاق و تقلبی در این استان زیاد است، تاکید کرد: شهروندان باید از مصرف محصولات سلامت محور قاچاق و تقلبی خودداری کنند.
به گفته وی، آمار بالای کشفیات محصولات قاچاق و تقلبی و غیر قابل مصرف در این استان تهدید جدی برای سلامت جامعه محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه امروز تمام داروهای بهداشتی و مواد غذایی بر چسب اصالت دارند و میزان اصالت کالا و ترکیبات آن را به مصرف کننده نشان می دهند، گفت: مردم باید کالاهای دارای شناسه و کد رهگیری مصرف کنند.
دکتر حسن زاده با اشاره به تاکیدات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پیشگیری و مقابله با هر گونه کالای قاچاق سلامت محور یادآور شد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در صورت مشاهده کالاهای قاچاق و تقلبی از جمله عطر با مارک ریلکس اقدام به جمع آوری آنها می کند.
وی اضافه کرد: رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو کشور به داروخانه‌ها و مراکز عرضه عطر و ادکلن در خصوص فروش عطری به نام ریلکس که به عطر قاتل معروف است، هشدارهای لازم را داده است.
وی با اشاره به اینکه اکثر محصولات سلامت محور قاچاق، تقلبی و فاقد قابلیت مصرف هستند، افزود: مصرف کالاهای قاچاق تقلبی سلامت افراد جامعه را به خطر می اندازد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان آگاه سازی مردم در زمینه عوارض سوء مصرف محصولات سلامت محور قاچاق و تقلبی را خواستار شد و از رسانه های جمعی برای معرفی کالاهای با کیفیت و ترغیب مردم به مصرف کالاهای تولید داخلی و خودداری از مصرف کالاهای قاچاق فاقد اصالت و تقلبی کمک خواست.
دکتر حسن زاده اظهار کرد: کسانی که قصد مسافرت به کشور‌هایی مانند مصر، سودان، لبنان، بحرین بویژه عراق را دارند از خطرهای احتمالی پیشگیری کرده و از قرار گرفتن در معرض استنشاق عطر‌ها نیز اجتناب کنند.
خبرنگار: شیوا اردلان منش ** انتشار دهنده: مجد سلیمانی
7352/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.