کیوان فرهمندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پیگیری وی، مساعدت ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان و با کمک هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال با بهترین استانداردهای روز دنیا برای بیمارستان سینا خریداری، نصب و راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه با استفاده از این دستگاه اشعه کمتری به بیمار و همراهان و یا پرسنل درمانی بیمارستان وارد می شود، اظهار کرد: با استفاده از دستگاه جدید، امکان ارایه عکس و تصویر به پزشک متخصص در هر منطقه ای فراهم شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کامیاران اضافه کرد: این دستگاه با اعتبار بیش از سه میلیارد ریال خریداری شده است.
فرهمندی ادامه داد: با توجه به اینکه در زمان کنونی فناوری رادیولوژی با فیلم در دنیا از رده خارج شده و عرضه فیلم های رادیولوژی کاهش یافته است، با بهره برداری از این سیستم، به میزان زیادی از هزینه های مصرفی بیمارستان کاسته می شود.
وی گفت: در سیستم رادیولوژی قبلی (آنالوگ) از فیلم های یک بار مصرف گران قیمت استفاده می شد در حالی که در سیستم رادیولوژی دیجیتال امکان نگهداری عکس ها در پرونده دیجیتال بیمار برای مدت طولانی وجود دارد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کامیاران افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت بسیاری از وسایل و امکانات موجود در این بیمارستان مجهز و بروز شده که با این شرایط آمادگی ارائه خدمات مطلوب به بیماران منطقه میسر شده است.
شهرستان کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/6108
**خبرنگار: ژاله گرگانی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.