به گزارش ایرنا محمد فلاحی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران کردستان و آذربایجان غربی افزود: در این شهرستان 2 معبر رسمی وجود دارد و بیش از یک هزار نفر در آنها مشغول به مبادله کالا هستند.
به گفته وی، در معابر مرزی این شهرستان بیش از 80 قلم کالا که بیشتر کالاهای خانگی هستند مبادله می شود.
فلاحی در مورد مرز رسمی سیرانبند گفت: ایران به تمامی تعهدات خود در این مرز عمل کرده و هم اکنون جاده دسترسی آن آسفالت شده و عملیات برق رسانی، آب رسانی آن نیز اجرا شده است.
وی با انتقاد از عدم انجام تعهدات از طرف کشور عراق در این مرز افزود: به خاطر تحولات عراق و عوض شدن استاندار سلیمانیه طرف عراقی به تعهدات خود عمل نکرده و آنها عنوان می کنند باید دفترچه های مرزی در مرز باشماق مهر شود که این برخلاف تفاهم نامه است.
فلاحی در خصوص منطقه ویژه اقتصادی بانه نیز گفت: بحث این طرح در دولت دهم شروع شد و در دولت یازدهم نیز مورد پیگیری قرار گرفته و هم اکنون مقدمات اجرای آن در حال انجام است.
وی افزود: 44 درصد از راه های روستایی بانه آسفالت شده و در سال جاری تکمیل محورهای بانه سقز و بانه بوئین به پیمانکار واگذار می شود.
جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کردستان و جنوب آذربایجان غربی در سفری 2 روزه به شهرستان بانه در نشست های تخصصی با شهردار بانه و فرماندار این شهرستان شرکت کردند.
شهر 116 هزار نفری بانه در 270 کیلومتری شمال سنندج واقع شده است.
3020/7469/6108
**خبرنگاران: زینب طلایی و عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.