دومین همایش ملی گیاهان دارویی دیم ایران دهه دوم تیر ماه در دانشگاه ارومیه برگزار می شود.

امیر رحیمی عضو هیأت علمی گروه زراعت دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه، رییس و دبیر اجرایی همایش گیاهان دارویی دیم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه اذربایجان غربی  گفت: دانشگاه ارومیه با انتشار فراخوان از فروردین ماه 96 لغایت 15 ام خردادماه به محققان فرصت داد تا با ارسال نتایج تحقیقات شان در این گردهمایی ملی شرکت نمایند.

رحیمی ادامه داد: گسترش کشت گیاهان دارویی در شرایط دیم، کاهش مصرف آب آبیاری برای تولید گیاهان دارویی و اشتغالزایی در مناطق دیم خیز کشور، آگاهی یابی و استفاده از توانمندی های علمی، تخصصی استادان و محققین جهت اعتلای حرفه و رشته، آشنایی با آخرین دستاوردهای پژوهشی محققان، آشنایی دانشجویان دوره دکتری با یکدیگر و ایجاد شبکه ارتباطی موثر و ... از جمله اهداف این همایش است.

در ادامه رحیمی عنوان کرد: عباس حسنی عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه و دکتر عبدالله حسن زاده از محققان مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی دو دبیر علمی همایش مذکور هستند که بر اساس اعلام آنها، تعداد 180 مقاله به دبیرخانه ارسال شده بود که از این میان 170 مقاله پذیرش گردیده است.

وی افزود: از تعداد مقالات پذیرش شده، 16 مقاله به صورت شفاهی و مابقی به صورت پوستر ارائه خواهد شد و کلیه مقالات در دبیر اجرایی همایش گیاهان دارویی دیم ایران؛ مراسم افتتاحیه، انتخاب سه پوستر و سه سخنران برتر، برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات در خصوص گیاهان دارویی را از برنامه های دیگر این همایش دو روزه بیان کرد.

همچنین در این نشست ملی، 12 کارگاه تخصصی نیز برای شرکت کنندگان برگزار می گردد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام دبیرخانه همایش، گونه های گیاهی دارویی مناسب کشت دیم، مکان یابی مناطق مناسب دیم کاری گیاهان دارویی در ایران، کاربرد دانش بومی در کشت دیم گیاهان دارویی، اهمیت به نژادی و به زراعی در موفقیت کشت دیم گیاهان دارویی، روش های نوین در دیم کاری گیاهان دارویی، بذر و نهال گواهی شده گیاهان دارویی، آفات- بیماری ها و علف های هرز گیاهان دارویی در شرایط دیم، حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاهان دارویی در شرایط دیم، تنش های محیطی همراه در شرایط کشت دیم و...از محورهای این همایش می باشند.

همایش گیاهان دارویی 20 و بیست و یکم تیرماه در سالن اجتماعات پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه دانشگاه ارومیه واقع در پردیس شهر دانشگاه برگزار خواهد شد و مجموعه مقالات همایش منتشر و در اختیار علاقمندان می شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.