به گزارش ایرنا ، مجید عباس پور روز سه شنبه در حاشیه اردوی تیم ملی کمان سنتی در منطقه نمونه گردشگری سردابه افزود: اولین اردوی تیم ملی کمان سنتی در استان گلستان و دومین اردو در استان آذربایجان شرقی برگزار شده و سومین اردو نیز در استان اردبیل در حال برگزاری است.
وی گفت: در اردوی تیم ملی بزرگسالان تیراندازی با کمان سنتی هشت خانم و 9 نفر از آقایان حضور دارند که برای شرکت در مسابقات جهانی خود را آماده می کنند.
او افزود: در این اردو ورزشکاران با سه نوع تیر کربنی ، چوبی و فلزی تیراندازی می کنند تا به آمادگی کامل برسند.
او تشریح کرد: مسابقات جهانی مجارستان در چهار رده سنی بزرگسالان ، جوانان ، نوجوانان و نونهالان برگزار می شود و تلاش می کنیم غیر از رده سنی بزرگسالان ، در رده سنی نونهالان نیز تیمی به مسابقات جهانی اعزام کنیم.
او با اشاره به گسترش این رشته ورزشی اظهار کرد: برای اولین بار قهرمان قهرمانان ایران در 2 بخش مردان و زنان همزمان با کوچ عشایر استان اردبیل در بیله سوار مغان مشخص شدند.
وی افزود: کلاس های آموزشی این رشته ورزشی در بیشتر استان ها برگزار شد و کارگاههای آموزشی نیز با حضور مدرس از تهران برگزار می شود.
او گفت: اعضای تیم ملی تیراندازی با کمان سنتی هفته آینده در مسابقات بزرگ جام سهند آذربایجان شرقی به میزبانی مراغه با حضور ورزشکارانی از تمام استان های کشور شرکت خواهند کرد و نفرات برتر این مسابقه به تشخیص کمیته فنی فدراسیون به اردوهای بعدی دعوت خواهند شد.
وی افزود: در اردوی اردبیل ورزشکارانی از استان های کردستان ، اردبیل ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، لرستان ، فارس ، یزد ، البرز ، چهار محال و بختیاری و گلستان شرکت دارند.
او اظهار کرد: 384 نفر در رشته تیراندازی با کمان سنتی زیر نظر هیات ها در کشور فعالیت می کنند.
او همچنین با اشاره به استقبال ورزشکاران از این رشته ورزشی گفت: تعداد شرکت کنندگان در آخرین مسابقات دهه فجر البرز 143 نفر بود که نسبت به مسابقات ماقبل آن که در کردستان برگزار شد، 2 برابر شد.
وی در زمینه هزینه رشته تیراندازی با کمان افزود: در حال حاضر سه نوع کمان داریم که از قیمت آن 6 میلیون ریال تا 12 میلیون ریال است و ارزان ترین آن کمان سنتی است.
اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان سنتی کشور از 16 تا 22 تیر با حضور هشت خانم و 9 مرد بمدت یک هفته در مجتمع آبدرمانی قیه سویی سردابه استان اردبیل در حال برگزاری است.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/6130
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.